hnv murr

Nový laserový čip přispívá k autonomnímu řízení

Systémy LiDAR tvoří nedílnou součást asistenčních systémů řízení, jako jsou systém udržování vozidla v jízdním pruhu a systém nouzového brzdění u autonomních nebo poloautonomních vozidel. K určení vzdálenosti mezi vozidlem a předměty v jeho blízkosti slouží doba šíření velmi krátkých světelných pulzů.

 

Když laserový pulz zasáhne osobu nebo předmět, odrazí se a je zachycen detektorem. Z doby, která uplyne mezi vysláním laserového paprsku a jeho detekcí, lze vypočítat vzdálenost předmětu. Bezpečnostní systém potom může rozhodnout, zda má vozidlo např. zabrzdit nebo osobu či předmět objet.

Společnost Osram Opto Semiconductors, která se věnuje vývoji pulzních laserových diod pro automobilový průmysl, přidala do svého pro systémy LiDAR další výkonnější a účinnější výrobek, a rozšířila tím oblast využití. Hranově vyzařující laser (vyzařující paprsek rovnoběžný s aktivní vrstvou) skenuje okolí vozu infračerveným laserovým paprskem napříč konkrétní úhlovou výsečí. Systém pomocí těchto skenů vytváří 3D mapu prostředí ve vysokém rozlišení. Díky tomu může technologie reagovat na jakoukoli dopravní situaci, aniž by ztrácela drahocenné sekundy. Při rychlostí 80 km/h ujede např. vůz každou sekundu přibližně 22 m, proto každá sekunda navíc, která je zapotřebí k reakci řidiče, může mít vážné důsledky pro něj i pro ostatní uživatele silnic.

Laser SPL DS90A_3 může pracovat při vysokých hodnotách proudu až 40 A a dosahuje typického výstupního výkonu 125 W. Laser je ověřený a schválený pro použití v automobilovém průmyslu a nabízí působivě dlouhou životnost a vysokou účinnost. Jeho kompaktní rozměry umožňují flexibilní provedení systému v rámci vozidla.

 
Publikováno: 7. 12. 2018 | Počet přečtení: 655