hnv murr

PSA získala pro své vozy homologaci dle WLTP

Osobní vozy Skupiny PSA (Peugeot, Citroën, DS a Opel vs. Vauxhall) jsou díky technologickým postupům (SCR u dieselových motorů a GPF u benzínových motorů), které skupina začala uplatňovat v předstihu, připraveny na přísnější emisní normy.

 
Protokol WLTP je přísnější a delší homologační test, který měří spotřebu a emise vozů v reálných podmínkách provozu lépe než předchozí test NEDC. Dalším krokem bude budoucí norma Euro 6.d-Temp, která vstoupí v platnost v září 2019. Ta bude sledovat také emise znečišťujících látek (NOx, prachové částice) naměřené v reálných podmínkách provozu na běžných komunikacích, tedy dle metodiky měření RDE (Real Driving Emissions).

„Naše technologické postupy zpracování emisí znečišťujících látek, jako je technologie selektivní katalytické redukce SCR, kterou jsme v roce 2013 začali používat u všech našich dieselových motorů, či nejnovější filtr pevných částic GPF u benzínových motorů s přímým vstřikováním, nám umožňují nabídnout vozy šetrné k životnímu prostředí. Díky tomu zůstáváme ve vedení v otázce snižování emisí,“ řekl Gilles Le Borgne, ředitel pro kvalitu a engineering skupiny PSA.

Skupina PSA od roku 2015 otevřeně podporuje provádění postupu WLTP. Přijala navíc jedinečný přístup zajišťující transparentnost, kdy na webových stránkách svých značek zveřejnila údaje o spotřebě více než 1000 modelů získané za skutečných jízdních podmínek a následně i výsledky měření emisí NOx a prachových částic. Zákazníci jsou tak dobře informováni a mohou si nakonfigurovat svůj vůz a parametry využití a zkontrolovat si vlastní spotřebu paliva.

Údaje vycházejí z protokolu, který byl vypracován společně s nevládními organizacemi ONG T&E a FNE a byl certifikován nezávislou třetí stranou (Bureau Veritas).
 
Publikováno: 3. 9. 2018 | Počet přečtení: 600