hnv murr

Už i nejtěžší vozíky Linde s Li-Ion bateriemi

Největší elektrické vysokozdvižné vozíky značky Linde s nosností 6-8 tun jsou nyní k dispozici i s lithium-iontovými bateriemi. Doplnění produktové řady umožňuje nyní zákazníkům společnosti Linde MH, vybírat mezi olověnými a Li-Ion bateriemi u všech elektrických protizátěžových vozíků.

 

Li-Ion technologii začala společnost Linde MH nabízet před čtyřmi lety u paletových vozíků. Od roku 2017 již byla výbava Li-Ion baterií volitelně k dispozici téměř pro všechny elektricky poháněné vozíky Linde s nosností do 5 tun. Nyní Linde MH představil další modely doplňující sortiment elektrických protizátěžových vozíků, které dokážou zvednout náklad o hmotnosti 6-8 tun.
„Jenom velmi málo výrobců nabízí elektrické vysokozdvižné vozíky této hmotnostní kategorie,“ zdůrazňuje Björn Walter, Product Manager Counterbalanced Trucks z Linde MH. „Jsme proto hrdí, že pro tyto vozíky nabízíme kompletní řešení složené z dodávky lithium-iontové baterie a nabíječky. V tomto případě jsou obzvláště zřejmé výhody Li-Ion technologie, jako je delší disponibilita vozíku a především odstranění nutnosti výměny trakční baterie. Dalšími pozitivy jsou vyšší provozní rychlost a stabilní chování při teplotním zatížení.“
Všechny modely v této řadě mohou být vybaveny výkonnou 90V lithium-iontovou baterií s kapacitou až 120 kWh. Externí nabíječe jsou k dispozici s výkonem 9, 17 a 30 kW v závislosti na potřebné rychlosti nabíjení baterie v provozu uživatele. Díky nasazení lithium-iontové baterie mohou bezúdržbové AC elektromotory vyvinout rychlost pojezdu vozíků až 20 km/h, s nákladem nebo bez, což je o 25 % více, než dosahují stejné modely vozíků s klasickou elektrolytickou baterií. To jde samozřejmě ruku v ruce s odpovídajícím zvýšením produktivity.

Odolné vůči širokému rozsahu teplot
Významnou přidanou hodnotou je velká odolnost těchto těžkých vozíků s Li-Ion baterií proti vlivu okolní teploty. Tyto 90V jednotky mohou pracovat jak v podmínkách s teplotou pod bodem mrazu, tak v náročném průmyslovém prostředí s vysokým tepelným zatížením. Na rozdíl od svých klasických elektrolytických protějšků se lithium-iontové baterie při provozu tolik nezahřívají. To znamená, že přestávky pro snížení teploty klasické baterie, které mohou někdy trvat i několik hodin, už nejsou potřeba.  
Další výhodou, která je obzvláště zřejmá u těžkých vysokozdvižných vozíků s nosností 6-8 tun, je odstranění nutnosti výměny velké trakční baterie. „Elektrolytický akumulátor této velikosti váží kolem tří tun a musí být měněn např. pomocí jiného vysokozdvižného vozíku,“ popisuje Björn Walter. „To stojí nejen čas a peníze, ale také to zahrnuje řadu rizik jako možná zranění pracovníků či poškození baterie nebo vozíku během takovéto manipulace.“

Nižší emise, zlepšená udržitelnost  
Kromě toho přispívají vozíky s Li-Ion baterií k lepší udržitelnosti. Generují významně nižší množství CO2 než vozíky s elektrolytickou baterií nebo naftovým pohonem. Pomocí Li-Ion kalkulátoru od společnosti Linde MH lze tyto hodnoty přesně vypočítat pro každou jednotlivou aplikaci. Lithium-iontová baterie se také lépe hodí všude tam, kde je třeba další snižování emisí. Během procesu nabíjení totiž nejsou vytvářeny žádné plyny, které by vyžadovaly extrakci z prostoru nabíjení.

 
Publikováno: 23. 8. 2018 | Počet přečtení: 718