Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Dachser testuje elektrický nákladní vůz

Mercedes-Benz dodá letos na jaře německým a švýcarským přepravním firmám a provozovatelům nákladních flotil 10 plně elektrických nákladních vozů eActros. Mezinárodní logistický provider Dachser si rezervoval jeden z těchto vozů a bude ho rok důkladně testovat.

 
Mercedes-Benz (MB) posílá eActros na silnice jako první těžký elektrický nákladní vůz. Do sériové výroby by se měl dostat po tomto praktickém testu až v roce 2021, ale většina jeho součástí už je připravená nebo téměř připravená na spuštění sériové výroby. Do té doby ovšem musí MB najít odpovědi na řadu technických a především ekonomických otázek; v první řadě týkajících se výdrže a ceny baterie, ale také infrastruktury potřebné pro použití v komerčních vozových parcích.

Testované vozy jsou postaveny na základě Actrosu ve třech různých provedeních a Dachser si vybral 18tunový model s plachtou a bočnicemi. Vůz eActros má stejný rám jako už zavedený konvenční Actros, ale je poháněný dvěma elektromotory se jmenovitým napětím 400 V, s výkonem 125 kW a točivým momentem 485 Nm u každého z nich. Po převedení to dělá 11 000 Nm, což činí z eActrosu, co se jízdního výkonu týče, konkurenci srovnatelnou s vozy poháněnými dieselovým motorem. Napájení zajišťuje celkem 11 akumulátorů chráněných ocelovými výztužemi. Maximální zatížení osy činí 11,5 t při dojezdu 200 km.
 
Publikováno: 25. 5. 2018 | Počet přečtení: 140