hnv murr

Continental nabízí změření hloubky dezénu

Od 3. dubna odstartuje společnost Continental unikátní průzkum Vision Zero Roadshow, při kterém se zaměří na stav pneumatik českých řidičů. V deseti největších městech České republiky bude tým společnosti Continental na čerpacích stanicích Shell měřit hloubku dezénu.

 
Na deseti místech České republiky v prostorách čerpacích stanic Shell začne v dubnu tým společnosti Continental prověřovat stav pneumatik, které používají čeští řidiči. Právě obutí automobilu je základním kamenem bezpečnosti silničního provozu, zprostředkovává totiž kontakt mezi vozem a silnicí a rozhoduje tedy o tom, jestli auto dokáže včas zastavit. Ojeté pláště mohou být nebezpečné zejména za deště, na mokré vozovce. Podle dřívějších průzkumů však 2/3 řidičů neví, jak hluboký je aktuálně dezén jejich pneumatik.

Kontrola hloubky dezénu bude probíhat ve spolupráci s oddělením BESIP, jako odborným garantem. Kromě změření hloubky dezénu nabídne vyškolený tým řidičům i kontrolu tlaku v pneumatikách. Ten kromě jízdních vlastností ovlivňuje i míru opotřebení plášťů a spotřebu paliva. Cílem je takto prověřit dohromady přibližně 1000 řidičů.

Roadshow Vision Zero odstartuje po Velikonocích, v úterý 3. dubna 2018 v Hradci Králové na čerpací stanici na Gočárově okruhu. Následně se přesune do Pardubic, Prahy, Liberce a dalších velkých měst. Česká část skončí v pondělí 16. dubna v Ostravě. Akce se následně přesune na Slovensko.

Bližší termíny a umístění jednotlivých zastávek naleznete níže:

3. dubna - Hradec Králové (Shell - Gočárův okruh)

4. dubna - Pardubice (Shell - Na Drážce)

5. dubna - Praha (Shell - Jeremiášova)

6. dubna - Liberec (Shell - Košická)

9. dubna - Ústí nad Labem (Shell - Sociální péče)

10. dubna - Plzeň (Shell - Koterovská)

11. dubna - České Budějovice (Shell - Pražská)

12. dubna - Brno (Shell - Heršpická)

13. dubna - Olomouc (Shell - Velkomoravská)

16. dubna - Ostrava (Shell - Novinářská)

Hloubka dezénu je rozhodujícím faktorem bezpečnosti – zejména na mokru. Pokud není dostatečná, nedokáže plášť z pod sebe dostatečně účinně odvádět vodu. Při brzdění se pak před ním tvoří vodní klín, který výrazně prodlužuje brzdnou dráhu. Podle testu Autoklubu ČR se při zastavení z rychlosti 100 km/h brzdná dráha prodlouží i u pneumatik ojetých na stále zákonem povolené 3 mm téměř o 10 m. V místě, kde by vůz na nových pláštích již stál, pojede ten na použitých rychlostí 35 km/h. Ojeté pneumatiky také špatně odolávají akvaplaningu (ztratí kontakt s vozovkou a plavou) a hůře přenášejí boční síly (rychleji dostanou smyk). Správně nahuštěná kola a odpovídající hloubka dezénu jsou v krizových situacích důležitými faktory, které mohou předejít nehodě. Bezpečnostní systémy jako ABS nemohou dobře odvést svou práci, když pneumatika nemá potřebnou přilnavost.
 
Publikováno: 29. 3. 2018 | Počet přečtení: 622