EuroBlech Murrelektronik

Toyota staví testovací centrum

Toyota v Japonsku vybuduje nové testovací a výzkumné centrum za 2,8 miliardy dolarů. Bude zde testovat nové modely aut na alternativní pohon. V komplexu vznikne mimo jiné dráha, která nalezla svůj vzor v německém Nürburgringu.

 
Nové centrum vznikne v Japonsku, v prefektuře Aichi, kde se mimo jiné nachází hlavní sídlo koncernu. Toyota má již zajištěný terén o rozloze 650 ha, kde vzniknou testovací dráhy 11 typů, kopírující různé podmínky na silnicích po celém světě.

Jedna z nich se inspirovala německým Nürburgringem a bude sloužit k testování stability řízení, brzdných vlastností a chování vozů během rychlé, náročné jízdy. Vznikne rovněž více než 5kilometrová horská trasa s řadou ostrých zatáček a převýšením 75 m. První objekty zahájí provoz příští rok, celá investice pak bude dokončena roku 2023.

Elektromobilita v japonském stylu

V současné době Toyota intenzivně pracuje na nových modelech vozů s ekologickými pohony, které zahrnují elektromobily na baterie a na palivové články, ale i nové generace klasických hybridních vozů a plug-in hybridů (napájených ze zásuvky).

Do roku 2030 hodlá zvýšit prodej elektrifikovaných osobních automobilů ze současných 1,5 mil. až na 5,5 mil. ročně. Dnes koncern nabízí 35 hybridních modelů, jeden plug-in hybrid a jeden model na vodíkové palivové články.

Během nejbližší dekády se jejich počet výrazně zvýší - v roce 2020 přibudou první plně elektrifikované modely napájené bateriemi, další vodíková auta a plug-in hybridy a řada nových klasických hybridů. Již v roce 2025 bude každý model Toyoty buď elektrifikovaný, jako je tomu v současné době v případě modelů Prius nebo Mirai, anebo bude mít alespoň v nabídce verzi s tímto typem pohonu, jako je tomu u Aurisu, RAV4 nebo u Toyoty C-HR.

Zrychlený vývoj

Intenzivní rozvoj škály elektrifikovaných aut vyžaduje výstavbu nových výzkumných center a testovacích středisek, neboť ta stávající jsou už přeplněná. Nová základna v prefektuře Aichi umožní přizpůsobit budoucí modely Toyoty vkusu, zvyklostem a potřebám uživatelů, ale i právním úpravám.

V novém centru dostane práci 3200 až 3850 lidí, zejména z řad současných zaměstnanců Toyoty. Jde o první takovouto investici koncernu v Japonsku od roku 1984, kdy Toyota otevřela testovací centrum Shibetsu Proving Ground na severu ostrova Hokkaido. Až bude komplex v Aichi uveden do provozu, bude se centrum v Shibetsu specializovat na testování jízdy v zimních podmínkách, známé technické centrum Higashi-Fuji bude sloužit zejména pro vývoj nových technologií, zatímco v novém komplexu v Aichi se budou testovat automobily, které se objeví na trhu v blízké budoucnosti.

Tento fiskální rok vydá Toyota na výzkum a vývoj v přepočtu zhruba než 452 miliard Kč, což je o cca 40 % víc než před pěti lety. Aby Toyota ještě více urychlila rozvoj nových technologií, navázala spolupráci s jinými společnostmi. Dobrým příkladem je společný podnik (joint venture) Toyoty, Mazdy a Densa, který se zabývá vývojem elektrických automobilů, anebo výzkumná firma Toyota Research Institute založená roku 2016, zabývající se automatickým řízením a umělou inteligencí, která úzce spolupracuje se Stanfordskou univerzitou, MIT a Michiganskou univerzitou.
 
Publikováno: 27. 2. 2018 | Počet přečtení: 209