EuroBlech Murrelektronik

Budoucnost dopravy podle Ericssonu

Samořídicí kyvadlové autobusy začali v lednu letošního roku sdílet cesty společně s chodci, cyklisty a ostatními účastníky provozu v rušné obchodní čtvrti ve Stockholmu. Jezdí maximální rychlostí do 24 km za hodinu a umožňují zažít budoucnost městské hromadné dopravy.

 
Projekt autonomní jízdy vznikl ve společné iniciativě společnosti Ericsson a její lokálních partnerů (města Stockholm a společností Nobina, SJ, Klövern, KTH a Urban ICT Arena). Cílem je otestovat autobusy bez řidiče na veřejných komunikacích za skutečných dopravných podmínek.

Testování zahrnuje nejen různé klimatické podmínky, ale i možnosti vzdáleného převzetí řízení a reakce lidí. Na projektu se Ericsson podílí svým řešením Connected Urban Transport (CUT), které zahrnuje monitorování samořídicích autobusů, přičemž testování připojení autobusů k sítí 5G je plánováno na druhou polovinu 6měsíčního zkušebního provozu.

Samořídicí kyvadlové autobusy jsou jednou ze součástí inovačního projektu Drive Sweden. Projekt Drive Sweden, uvedený do provozu v roce 2015, je strategickým inovačním programem švédské vlády, který spojuje partnery z různých odvětví s cílem reagovat na výzvy spojené s příležitostmi v oblasti bezpečnosti dopravního provozu a přizpůsobení infrastruktury a právních předpisů v oblasti dopravy.
 
Publikováno: 12. 2. 2018 | Počet přečtení: 224