hnv murr

Uživatelé CCS karet mohou podpořit lesy

České firmy budou moci prostřednictvím palivových karet CCS přispět k ochraně přírody, resp. podpořit celou řadu světových iniciativ v rámci mnoha projektů na zachycení škodlivého CO2 z ovzduší. Společnost CCS se totiž od 1. ledna příštího roku připojí k mezinárodnímu Programu Clean Advantage.

 
Motem programu je „Zaměř se na čistší životní prostředí, odliš se od konkurence“. Prověřené a smysluplné ekologické projekty, jako je např. zalesňování vykácených oblastí, místní výsadby stromů, podpora alternativní energie či rekultivace černých skládek a skládkových plynů, nyní budou moci podpořit čeští podnikatelé, majitelé a uživatelé vozových parků.

„Funguje to tak, že za každý litr natankovaných pohonných hmot s použitím CCS karty, program vypočítá odpovídající emise oxidu uhličitého automobilu, a automaticky investuje finance obdržené od uživatelů karet do ekologických projektů. Emise oxidu uhličitého vyprodukované během jízdy tak firmy mohou odpovědně snížit právě prostřednictvím přiměřených investic do těchto projektů,“ vysvětluje myšlenku mezinárodního projektu, do kterého jsou dnes zapojeny tisíce společností, generální ředitel CCS Jan Polívka. Účastník programu nemusí pořizovat žádné zařízení ani nemá administrativu navíc. Využívá stávající vozidla svého vozového parku i karty CCS, z programu může kdykoliv zase vystoupit.

CCS se pro zapojení do Clean Advantage rozhodla na základě rostoucí poptávky českých podnikatelských subjektů po čitelné a dobře organizované možnosti naplnit svou společenskou odpovědnost. „Líbí se nám, že je program dobrovolný a klienti se budou moci rozhodnout, zda snažení CCS podpoří a do programu se připojí či nikoliv. Jejich peníze budou investovány pouze do prověřených a certifikovaných projektů, takže si všichni účastnící budou moci zkontrolovat účelnost vynaložených prostředků,“ uvedl Jan Polívka s tím, že se společnost bude snažit projekty maximálně přiblížit do regionu sídla firem. Každá zapojená firma obdrží certifikát s vyčíslením roční redukce CO2, samolepku na auto a ECO logo na web, který bude moci prezentovat a pravidelně od CCS obdrží výčet aktivit, které se díky získaným financím podařilo uskutečnit. V ČR se Clean Advantage zaměřuje např. na opětovné zalesňování lokalit na Šumavě a v Krkonoších.
 
Publikováno: 21. 12. 2017 | Počet přečtení: 725