EuroBlech Murrelektronik

Luxusní hodinky z vraků Mustanga

Náramkové hodinky ručně vyrobené ze součástí klasického Fordu Mustang. Ukazatel stavu baterie vypadá jako palivoměr a ručičky i ciferník odkazují na přístrojový štít legendárního modelu. Z každého vozu se vyrobí stovky unikátních náramkových hodinek, které se prodávají za ceny cca od 32 000 Kč výš.

 

Za nápadem stojí Christian Mygh a Jonathan Kamstrup, kteří společně hledají na vrakovištích po celém světě vhodná auta. Pro skutečné nadšence vyrobí tato dánská značka REC Watches nové hodinky třeba i z dílů, které poskytnou sami. Jedním takovým zákazníkem je mistr světa v driftování Vaughn Gittin Jr., který nosí hodinky vyrobené z částí karbonové karoserie svého sedmisetkoňového speciálu Ford Mustang RTR.

„Většina lidí by v tom viděla jen hromadu šrotu, pozůstatky Mustangu. My vidíme něco zcela jiného - duši vozu a příběh, který je třeba vyprávět,“ řekl spoluzakladatel firmy REC Watches Mygh. „Neničíme Mustangy. Těm, které už nejdou opravit, vracíme život ve formě hodinek.“ Celé video o výrobě hodinek naleznete ZDE.

Aby opravdu bylo co vyprávět, lidé z REC Watches pečlivě vystopují historii každého „dárcovského“ vozu. Hovoří s dřívějšími majiteli, sbírají vyprávění a obrázky z minulosti vozu a vytvoří z nich video. Každé hotové hodinky pak nesou identifikační číslo vozu, rok jeho výroby a odkazy na design klasického Mustangu.

Při jedné cestě do Švédska objevil tým poklad v podobě raritního Mustangu z roku 1966 v černém odstínu Raven. Posloužil jako základ limitované edice 250 hodinek P51-04.

Ford Mustang byl pojmenován po slavném americkém bojovém letounu z období druhé světové války. Prodávat se začal v roce 1964 a díky radikálnímu vzhledu a agresivní dynamice se okamžitě stal legendou. Jeho hvězdné postavení upevnilo účinkování v akčním krimi „Bullittův případ“ (Bullitt, 1968) se Stevem McQueenem v hlavní roli. Mustang figuroval také v bezpočtu dalších filmů, seriálů i písní. Současný Ford Mustang navazuje na odkaz svých předchůdců. Prodává se s motory 2,3 EcoBoost (213 kW) a 5,0 V8 (331 kW).

 
Publikováno: 18. 12. 2017 | Počet přečtení: 215