hnv murr

Přichází nový Tourneo Custom

První informace o novince Tourneo Custom, které Ford zveřejnil, mluví o všestranném velkoprostorovém modelu, v jehož prémiovém interiéru nalezne pohodlí až 9 osob. Novinka má vedle firem zajišťujících přepravu osob oslovit také soukromé zákazníky. Objednávky se budou přijímat u prodejců Ford ještě během letošního roku s tím, že první dodávky se uskuteční začátkem příštího roku.

 
Identifikační znak nového Fordu Tourneo Custom bude příď s chromovanou maskou s pětici lamel. Tento výrazný vzhled má podobné rysy jako současné osobní vozy Ford s vysoko položenou lichoběžníkovou maskou a štíhlými světlomety. Interiér s luxusní kabinou se má vyznačovat unikátním řešením prostoru, kde se 6 samostatných sedadel ve druhé a třetí řadě bude dát přestavit do konferenčního uspořádání, tj. proti sobě. Vyšší výbavové stupně budou mít tuto unikátní flexibilitu už ve standardním vybavení. Sedadla lze sklápět, překlopit složená dopředu i zcela demontovat, čímž se docílí přizpůsobení vnitřního prostoru momentálním potřebám.

Předchozí model Tourneo Custom se prodává již od roku 2013. Nový model přijde se zcela přepracovanou palubní desku, která má být inspirována tablety a chytrými telefony. Základem budou výrazné horizontální prvky, zdůrazňující šířku interiéru. Díky novým přístrojům a ovládacím prvkům byl docílen důraz na ergonomii a snadnou obsluhu. Vozy ve vyšších stupních výbavy mohou mít velkou 8palcovou dotykovou obrazovku. K dispozici bude i komunikační a zábavní systém SYNC 3, umožňující ovládání audiosystému, navigace či chytrého telefonu jednoduchými konverzačními pokyny.

Novinka bude poháněna vznětovými motory 2,0 EcoBlue o výkonech 77, 96 nebo 125 kW. Ve srovnání s dříve používanými jednotkami přináší EcoBlue o 20 % vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a o 13 % menší spotřebu paliva. Na přání bude k dispozici nová 6stupňová samočinná převodovka SelectShift nebo pneumatické odpružení zadní nápravy.

Jako první ve své třídě bude mít Tourneo Custom inteligentní omezovač rychlosti, který na základě údajů systému rozpoznávání dopravních značek samočinně upravuje rychlost jízdy podle projížděného úseku. Mezi pokročilými technologiemi nebudou chybět např. předkolizní asistent s detekcí chodců, systém udržování v jízdním pruhu, kompenzace bočního větru nebo adaptivní tempomat.
 
Publikováno: 24. 7. 2017 | Počet přečtení: 652