hnv murr

Luxusní Lexus se představuje v New Yorku

Po letošní premiéře vlajkového sedanu LS 500 korunuje Lexus tento vrcholný model novým provedením F SPORT. Právě odhalený model je prezentovaný po celý týden na mezinárodním autosalonu v New Yorku (NYIAS). Cestou vylepšených jízdních schopností a designových úprav posouvá řidičské emoce o kousek dále.

 

Model LS, který už před desítkami let bořil zavedené poměry v celém luxusním segmentu, určuje měřítka v otázkách kultivovanosti chodu motoru, tiché jízdy, řemeslného zpracování, důrazu na každý detail a trvanlivé kvality. Letošní novinka LS 500 nabídne zatím nejdynamičtější požitek z jízdy v historii tohoto modelu. Zájemci si jej mohou ještě vylepšit díky novému provedení F SPORT. LS ve verzi F SPORT, nabízený v kombinaci s benzínovým nebo hybridním pohonem, rozšiřuje standardní provedení o atraktivnější jízdní vlastnosti založené na pečlivém odladění a vylepšení podvozku, samozřejmě při zachování mimořádného pohodlí.

Design

Návrháři propůjčili modelu LS smělou siluetu kupé a dramatické provedení vřetenovité masky chladiče. Vývoji masky chladiče F SPORT věnovali specialisté na počítačově podporovaný návrh (CAD) asi 5 měsíců, než dosáhli požadované textury povrchu s optickým efektem. V kombinaci s bočními partiemi sportovní masky chladiče je tento komponent plně funkční a přispívá k účinnému chlazení příslušných součástí pod kapotou. Elegantní profil vozu je zdůrazněn nejen speciální maskou chladiče, ale i prahem dveří a tvarováním víka zavazadelníku. Proměnu exteriéru završuje označení F SPORT na blatnících a také exkluzivní 20" litá kola.

Stejně jako u exteriéru prošla i kabina LS proměnou vycházející z prvků a úprav navržených pro F SPORT. Např. je nový volant, přední sedadla mají vylepšenou oporou, v tomto duchu jsou vyvedeny i perforované vzory na čalounění.

Podvozek

Lexus LS F SPORT v modelovém provedení 2018 používá nejnovější generaci propracované koncepce ovládání podvozku, označovanou jako VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), kterou značka postupně vylepšuje již od premiéry před více než desetiletím. V roce 2004 představil Lexus první systém integrovaného řízení, který do jednoho celku spojil dříve nezávislé systémy ABS, TRC, VSC a EPS, včetně několika dalších funkcí. V roce 2012 začal Lexus používat integrovaný systém aktivního řízení všech kol (známý jako LDH – Lexus Dynamic Handling) z modelu GS, přinášející vyšší míru bezpečnosti a lepší jízdní schopnosti v souladu se záměry řidiče.

Nový systém VDIM spočívá v kooperativním řízení všech dílčích systémů vozidla - brzdění, řízení, hnací jednotky a odpružení - s cílem regulovat podélné, boční i svislé pohyby vozidla, stejně tak jako stáčivý moment a boční i podélné náklony karoserie.

Kromě toho omezuje náklony vozidla při rychlém průjezdu zatáčkami a napomáhá k pohodlnější a celkově stabilnější jízdě.

Základem LS je prodloužená verze podvozkové platformy GA–L (globální architektura Lexus pro luxusní vozidla), odvozená od nového kupé Lexus LC. Platforma GA-L připravuje půdu pro lepší handling, hladkou jízdu a tiché prostředí na palubě. Provedení LS F SPORT pak těží z výhod vynikající odezvy a agility podvozkové platformy.

Srdce o výkonu 415 k

Pro nové LS 500 navrhl Lexus zbrusu nový vidlicový 6válec 3,5 litru, využívající dvojité přeplňování pocházející z doby působení značky ve světě Formule 1. Dosahuje parametrů na úrovni jednotek V8, tedy 415 koní a točivý moment je cca 600 Nm. Motor spolupracuje s 10stupňovou automatickou převodovku, která se ve třídě prémiových sedanů objevuje vůbec poprvé.

Motor zaujme plochou křivkou točivého momentu a v součinnosti s novou převodovkou nabízí okamžitou akceleraci a konstantní zátah až po červené pole otáčkoměru.

Lexus akceleruje z 0 na 96 km/h za 4,5 s (verze s benzínovým motorem). Z opatření zlepšujících odezvu motoru můžeme jmenovat např. elektronické řízení klapky rozvodu výfukových plynů. Řidič si může odezvu hnacího ústrojí přizpůsobit volbou mezi různými jízdními režimy, od Normal přes Sport S až po Sport S+. Sportovnější charakter jízdy přitom potvrzuje odpovídající zvuková odezva výfukových svodů.

 
Publikováno: 13. 4. 2017 | Počet přečtení: 720