hnv murr

Do Itálie zamířily další posunovací lokomotivy CZ LOKO

Tři posunovací lokomotivy 741.7, které nyní dodává společnost CZ LOKO železničním dopravcům do Itálie, zvýší počet lokomotiv této značky v zemi už na bezmála šest desítek. Dvě posunovací lokomotivy budou jezdit v dopravních terminálech v Bari a ve Veroně, další v ligurském přístavu Livorno.

 
Jak uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO: „Jde o víceleté pronájmy, kterých součástí je rovněž komplexní servis (fullservis) lokomotiv, který zajišťuje dceřiná společnost CZ LOKO Italia". Nejde přitom zdaleka o jediný kontrakt. „Před Vánocemi jsme uzavřeli smlouvu na dodávku dalších dvou lokomotiv 741.7 s firmou, která se zabývá údržbou a stavbou tratí. Jde o zcela nového zákazníka, a věřím, že ne posledního,“ doplňuje Jaroslav Plhák.

Čtyřnápravové, dieselelektrické lokomotivy 741.7 s výkonem 1000 kW jsou určeny především pro posun. Jde o technologicky moderní vozidla, splňující emisní limity EU Stage IIIA, jejichž vysoká spolehlivost prodloužila cykly údržby, což výrazně šetří náklady na provoz. Strojvedoucím zase poskytují potřebný komfort a bezpečnost. V provozu jsou také v Česku, Slovensku, Polsku a Turecku.

„V Itálii sice už působíme řadu let, ale až po založení dceřiné společnosti máme k zákazníkům opravdu blízko. Jsme jim k dispozici vlastně nepřetržitě. Navíc zaměstnáváme místní lidi. To všechno zlepšilo obchodní vztahy s italskými klienty. Flexibilita, rychlé jednání a reakce na aktuální potřeby železničního trhu, jsou stejně důležité jako to, že jsme si zde vytvořili vlastní servisní zázemí i obchodní strategii,“ vysvětluje Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ LOKO a člen představenstva CZLOKO Italia. Ta byla založená počátkem roku 2016 a sídlí v Porto Mantovano na předměstí Mantovy.

Společnost CZ LOKO si přitom v zemi hodně slibuje také od své nové interoperabilní asynchronní „full TSI“ dieselelektrické lokomotivy EffiShunter 1000, jejíž schvalování pro provoz na italských železnicích nyní probíhá.

Akciová společnost CZ LOKO patří mezi přední středoevropské firmy zaměřené na výrobu, modernizace a opravy lokomotiv. Základní portfolio posunovacích lokomotiv EffiShunter tvoří 5 řad s výkonem od 300 do 1600 kW. Loni ho rozšířila elektrická traťová lokomotiva EffiLiner 3000 pro trh zemí Visegrádu a Balkánu.
 
Publikováno: 13. 1. 2017 | Počet přečtení: 785