hnv murr

Milion dieselových motorů BlueHDi s technologií SCR

Počátkem května opustil montážní linky továrny v Trémery (departement Moselle) milióntý dieselový motor BlueHDi Euro 6, kterou zavádí PSA postupně od září 2013 do všech dieselovým modelů Peugeot, Citroën a DS.  

 

V Trémery se vyrábí dieselové motory BlueHDi Euro 6 ve dvou zdvihových objemech: 1,6 l (100 k a 200 k) a 2,0 l (150 k a 180 k). PSA Groupe zavádí technologie BlueHDi od roku 2013, tedy rok před přijetím normy Euro 6. Táto technologie umožňuje průběžně likvidovat znečišťující látky, které vypouští dieselové motory. Výfukové potrubí je vybaveno třemi mechanismy pro odstraňování emisí: oxidačním katalyzátorem, filtrem pevných částic s aditivem, který odstraňuje pevné částice, a systémem SCR (selektivní katalytická redukce), který je zabudovaný před filtr pevných částic a likviduje oxidy dusíku (NOx) z výfukových plynů. PSA podala pro technologii BlueHDi přibližně 100 patentů.

Denně vyrábí v současnosti továrna 7000 dieselových motorů, z toho 5000 motorů o objemu 1,6 l (815 000 motorů od uvedení na trh v roce 2014) a 2000 motorů o objemu 2,0 l (185 000 ks od září 2013).

„PSA byl prvním výrobcem, který v roce 2000 použil filtr pevných částic, a prvním, kdo do všech svých vozů začal ve velkém měřítku montovat systém SCR. Milion vyrobených dieselových motorů BlueHDi s nejúčinnějším řešením pro likvidaci znečišťujících látek potvrzuje závazek skupiny PSA nabízet zákazníkům udržitelná a čistá řešení mobility,“ řekl Christian Chapelle, ředitel pro hnací ústrojí a podvozky skupiny PSA. 

 
Publikováno: 19. 5. 2016 | Počet přečtení: 757