EuroBlech Murrelektronik

Škodovácká vlajková loď po modernizaci

Jen pár týdnů po představení nové generace Škody Octavie přichází mladoboleslavští s modernizovaným nejdražším modelem flotily. Už také bylo zapotřebí. Vždyť od uvedení druhé generace Superbu na trh uběhlo 5 let. Na pozvání automobilky jsme měli možnost vyzkoušet faceliftovaný vrcholový model značky hned ve dvojím karosářském provedení, jak liftback tak i kombi. 

 

Oba modernizované modely se mi na první pohled líbili. Designéři si pohráli s novou přídí, ta je nyní výrazná, v duchu současného designového jazyka značky. Změny jsou patrné až po k A-sloupku. Nově jsou tvarované přední světlomety, které poprvé kombinují bi-xenony s LED světly pro denní svícení. To se návrhářům povedlo. Maska chladiče je širší, nové jsou nejen mlhové světlá, nárazníky a přední blatníky, ale i logo, které je nově umístěno nad horním lemem masky chladiče na hezky tvarované kapotě.
Na zádi je patrná změna v umístění registrační značky a tvaru zadních svítilen s jinou grafikou. Celkově to designu zádi pomohlo. Díky úpravám jsou oba modely atraktivnější.
Interiér zůstal vcelku bez větších změn. Superb dostal do nabídky nové tří a čtyřramenné volanty, řadicí páky, nové potahové látky a barevné kombinace přístrojové desky. Z nových funkcí je zajímavé např. elektrické ovládání předního sedadla spolujezdce ze zadní pozice. Tím si může zadní cestující sám zvětšit, již tak velký prostor pro nohy. Inovativní systém parkovacího asistenta zaparkuje vůz kromě podélného parkování také do příčné mezery. U liftbacku může být instalováno střešní okno se solárními články. Ty vytvářejí energii pro pohon ventilace v případě vysokých letních teplot. Dle výrobce, při 50 °C teplotě v zaparkovaném voze bez solárního střešního okna, lze teplotu se solárním oknem v interiéru snížit až o polovinu. Novinkou je také zjednodušená obsluha unikátního systému TwinDoor. Na systém otevírání zádě, buď víkem zavazadlového prostoru jako sedan nebo celých pátých dveří s prosklením jako liftback, se předtím používalo přepínací tlačítko, nově má každý způsob otevírání své vlastní tlačítko.     

Úspornější motorizace
V nabídce jsou stejné motory, ale nově kombinované s převodovkami. Z automatických převodovek jsou použity výhradně šesti a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Všechny vznětové jednotky a základní benzinový agregát v základu jsou osazeny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Tím bylo u Superbu dosaženo 19% úspor na spotřebě a emisích. K dispozici má Superb na výběr celkem ze čtyř benzinových a tří naftových motorů, všechny s přímým vstřikem paliva. Od základní 1,4 TSI o výkonu 92 kW až po nejsilnější motorizaci 3,6 FSI V6 s výkonem 191 kW.
Oproti předchůdci je lepší variabilita verzí s pohonem 4x4 s mezinápravovou spojkou Haldex 4. generace. Např. 2,0 l agregát o výkonu 103 kW vyměnil převodovku DSG za ručně řazenou převodovkou a silnější výkonová verze (125 kW) má k dispozici 6stupňovou převodovku DSG.
Cenově nejlevnější Superb 1,4 TSI v provedení liftback začíná na 539 900 Kč a dieselová verze 1,6 TDI (77 kW) od 577 900 Kč. Kombi je dle výbavy o 30 - 40 000 Kč dražší oproti liftbacku.
Na silnici se Superb chová výtečně s dobrou stabilitou. Je přesně čitelný s pěknou odezvou od akcelerátoru. Při projíždění zatáček hezky sedí a nenaklání se. V případě potřeby prudkého manévru či předjíždění se na něj může řidič spolehnout.
Výhodou vlajkové lodě škodovky je nejen bohatá bezpečnostní výbava, dobrá nabídka motorizací, ale i velký vnitřní prostor pro posádku a nadprůměrný objem pro zavazadla u obou karosářských verzí.  /pk/



 

 
Publikováno: 26. 8. 2013 | Počet zobrazení: 1335 článek mě zaujal 220
Zaujal Vás tento článek?
Ano