EuroBlech Murrelektronik

Přitažlivé SUV: Ford Kuga

Druhou generací modelu Kuga představila automobilka Ford technicky vyspělejší automobil, který disponuje kvalitními jízdními vlastnostmi a úspornými motory. V jeho nabídce je nejen nový systém pohonu všech kol, ale jako první vůz ve svém segmentu nabízí bezdotykové ovládání pátých dveří.

 

Nová Kuga narostla do délky o 8 cm, čímž se zvětšil zavazadlový prostor o 46 l na 456 l. Na šířku zůstala Kuga stejná, pouze výška vozu se snížila o dva centimetry. Do objemnějšího zavazadelníku je pohodlnější přístup díky bezdotykovému ovládání zadních dveří. K jejich otevření či zavření stačí mít klíč v kapse a mávnout nohou pod zadním nárazníkem. 
Vůz má dynamičtější siluetu, kabina vozu působí prostornějším dojmem, zlepšilo se dílenské zpracování interiéru a v nabídce je také otevíratelné panoramatické střešní okno. I když byla zkušební jízda pouze jeden den, ve srovnání s dosavadním modelem je znát lepší odhlučnění a zlepšila se také úroveň aerodynamického hluku.
Bezpečnější
O tom, že Ford při vývoji modelů dbá na bezpečnost posádky, je známo z mnohých bezpečnostních testů. Přesvědčil o tom i tentokrát, kdy nová Kuga získala v nárazových testech Euro NCAP maximální počet hvězdiček. Novinka zaznamenala 88 % možného bodového maxima za celkovou ochranu, je to historicky nejvíce ze všech dosud testovaných kompaktních SUV. Mezi bezpečnostní systémy, jež tomu dopomáhají, patří např. inteligentní systém pohonu všech kol, který nepřetržitě vyhodnocuje aktuální jízdní podmínky a podle momentální situace přerozděluje hnací sílu mezi jednotlivá kola. Systém Curve Control zas funguje jako bezpečnostní pojistka pro případ příliš rychlého nájezdu do zatáčky. Může pomoci řidiči, který např. pojede obloukovým sjezdem z dálnice nepřiměřenou rychlostí, systém zabrání silné nedotáčivosti agresivním brzděním a také snížením točivého momentu motoru, pokud řidič sám neuvolní pedál plynu. K lepšímu chování v zatáčkách přispěje i systém stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC). Funguje tak, že jemným přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce přesměruje hnací sílu na kolo vnější, které je zatížené a má tedy lepší záběr.
Systém SYNC s automatickým tísňovým voláním pomůže v případě dopravní nehody. Na základě informací z palubní GPS jednotky, map a mobilní sítě stanoví přesnou polohu vozu a zavolá na tísňovou linku prostřednictvím mobilního telefonu některého z cestujících připojeného přes Bluetooth.
Mezi další vyspělé asistenční technologie patří aktivní parkovací asistent, hlídání mrtvých úhlů, Active City Stop, systém udržování v jízdním pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek. Stabilizační systém vozu disponuje mimo jiné funkcemi ochrana proti převrácení a stabilizace přívěsu.
Šetrnější
Základní pohonnou jednotkou pro model pouze s pohonem předních kol bude zážehový agregát 1,6 EcoBoost o výkonu 110 kW. Jeho kombinovaná spotřeba dle údajů výrobce činí 6,6 l/100 km a emise CO2 154 g/km. Stejný motor, ale o výkonu 134 kW bude k dispozici pro model s pohonem 4x4 s kombinovanou spotřebou 7,7 l/100 km.
O vznětový motor 2,0 Duratorq TDCi o výkonu 103 kW bude patrně největší zájem. Výhodou je možnost jej kombinovat s pohonem jedné či obou náprav. Na 100 km spotřebuje 5,3 l v kombinovaném provozu a vyprodukuje CO2 139 g/km. Silnější verze s výkonem 120 kW spotřebuje 5,9 l/100 km a 154 g/km CO2.
Kompaktní SUV Ford Kuga, který se dodává ve dvou výbavách, má stanovenou základní cenu pro model ve výbavě Trend s motorem 1,6 EcoBoost, 110 kW a pohonem předních kol na 559 550 Kč. 
Po modelu Kuga, který je první z nové řady SUV, které Ford prodává v Evropě, budou následovat malé SUV s názvem EcoSport a luxusnější crossover Edge, jež je velmi dobře hodnocen mimo evropské trhy. /kp/
 

 
Publikováno: 25. 2. 2013 | Počet zobrazení: 1599 článek mě zaujal 271
Zaujal Vás tento článek?
Ano