Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Opel Mokka: malé rozměry, atletický vzhled

Koncem listopadu představila automobilka Opel na českém trhu nový model s názvem Mokka. Jde o kompaktní model nového segmentu sub-kompaktních SUV, který s německou precizností útočí na domácí Škodu Yeti nebo Nissan Juke či Mitsubishi ASX. 

 

Novinka má robustní vzhled s výraznými atletickými liniemi karoserie, velkými světlomety a mohutnou maskou chladiče. Sportovní charakter modelu umocňuje zvětšená světlá výška 157 mm v kombinaci se širokým rozchodem 1540 mm. Výrazným prvkem designu jsou také 18palcová kola z lehké slitiny v 5paprskovém designu s pneumatikami 215 / 55 R 18. Tím se Mokka liší od jiných výrobců, kteří v tomto segmentu standardně 18palcová kola nenabízí. Navzdory relativně malé délce 4,28 m poskytuje příjemný prostor pro 5 osob.
Interiér nové Mokky nese typické designové prvky, které známe z modelů vyššího segmentu automobilky, jako např. přístrojový panel s charakteristickým profilem „křídla”, jenž plynule přechází do čalounění dveří a také zásuvku na 230 V. K dispozici je až 19 odkládacích prostor od dvojité schránky před spolujezdcem přes středovou konzolu až po přihrádky ve dveřích. Zavazadlový prostore disponuje v základu 356 l, ale po sklopení zadních sedadel lze dosáhnout maximální objem až 1372 l.
Díky pohodlným sedadlům se zvýšenou polohou má řidič nejen vysoký komfort posedu, ale také velmi dobrý výhled všemi směry. V příplatkové výbavě je možnost si pořídit ergonomická přední sedadla certifikovaná nezávislou německou asociací zdravotnických expertů AGR.
Opel Mokka bude na výběr v 10 barevných odstínech laku karoserie a ve třech provedeních výbavy. Od základního modelu Esentia přes Enjoy až po nejvyšší výbavu Cosmo.

Pod kapotou
Pohon zajišťují tři účinné agregáty. Z zážehových je k dispozici čtyřválec 1,6 l o výkonu 85 kW a maximem točivého momentu 155 Nm a přeplňovaný motor 1.4 Turbo s výkonem 103 kW a maximálním točivým momentem 200 Nm, který "to umí" až na 190 km.h-1. Akcelerace z klidu na 100 km.h-1 mu zabere 9,9 s.
Vznětový motor 1,7 CDTI se chlubí výkonem 96 kW a maximálním točivým momentem 300 Nm, který je k dispozici v rozmezí 2000-2500 ot.min-1. Tento motor se dodává se 6stupňovou manuální převodovkou a pohonem předních nebo všech kol, jakož i se 6stupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Spotřeba modelu s manuální převodovkou a pohonem předních kol je dle výrobce pouze 4,5 l nafty na 100 km v kombinovaném cyklu, což z něj dělá jeden z nejúspornějších vozů v tomto segmentu.

Nejmodernější technologie a systémy
Podvozek modelu Mokka je naladěn na optimální jízdní vlastnosti. Přední náprava má osvědčené tlumičové vzpěry McPherson se speciálními pružinami, které kompenzují působení bočních sil a zlepšují reakci tlumičů. Zadní náprava má vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Pro zlepšení ovladatelnosti je Mokka vybavená nejmodernějším elektrickým posilovačem řízení EPS, který lépe přizpůsobí účinek rychlosti jízdy.
Komfortní a bezpečnou jízdu zvyšuje elektronický stabilizační systém ESP Plus, systém regulace trakce TC a také systémy HAS a HDC, které zajišťují komfort a bezpečnost při rozjezdu do svahu nebo při sjezdech strmých svahů. Kromě pohonu předních kol (FWD) může být model Mokka vybaven i pohonem všech kol (AWD).
Inteligentní technologie pohonu dodávají řídicí jednotce informace o jízdních podmínkách, takže na suchém povrchu jsou poháněna pouze přední kola. Po zaznamenaní zhoršené adheze jednotka děliče točivého momentu automaticky zapojí do záběru i kola zadní nápravy variabilně až k poměru 50:50 %.

K dalším technologiím patří adaptivní světlomety AFL+ jež v sobě zahrnují městská světla, světla pro oblasti se zvýšeným výskytem chodců, mimoměstská světla, dálniční světla, mlhovky, statická odbočovací světla, dynamická světla natáčející se do zatáček a denní světla z LED diod. Funkce asistenčního systému dálkových světel automaticky nastavuje dosvit paprsku světlometů tak, aby nedocházelo k oslňování protijedoucích vozidel a vozidel jedoucích vpředu.
Kamerový systém druhé generace pro asistenční systémy FCA a LDW varuje řidiče hlasitým akustickým signálem a vizuální výstrahou v případě hrozící kolize s vpředu jedoucím vozidlem, nebo upozorní řidiče na riziko nechtěného vyjetí z jízdního pruhu. Zdokonalená funkce rozpoznávání dopravních značek nyní kromě kruhových značek omezujících rychlost jízdy eviduje i pravoúhlé značky, které označují dálnici a zóny s omezeným provozem, jakož i doplňkové tabulky k rychlostním omezením.
 

 
Publikováno: 11. 2. 2013 | Počet zobrazení: 1534 článek mě zaujal 245
Zaujal Vás tento článek?
Ano