hnv murr

Jungheinrich představuje „velký“ hydrostatický vozík

Jungheinrich uvedl na trh nový vysokozdvižný vozík s hydrostatickým pohonem. Tento vozík s nejnovější technologií motorů Common-Rail splňuje již nyní mezní hodnoty emisních zplodin stupně III b, které vstoupí v platnost od roku 2013. Zavedením nového typu vozíku VFG 540s-550s se spalovacím motorem je program hydrostatických vozíků Jungheinrich kompletní.

 

„Velký“ vysokozdvižný vozík Jungheinrich s hydrostatickým pohonem (VFG 540s-550s) může – s těžištěm břemene 600 mm – přepravovat až 5000 kg a stohovat do výšky 7 m. Je vybaven hydrostatickým pohonem „made in Germany“ – Hydrostatic Drive. Nový vysokozdvižný vozík je poháněn motorem Volkswagen, který se používá v dieselové (DFG) i plynové (TFG) variantě. Regulační čerpadla a motory kol dodává Bosch Rexroth. Základem špičkového výkonu při velmi vysoké energetické efektivitě je elektronický řídicí systém, který vychází z vlastního software Jungheinrich.
„Prezentací tohoto vozíku se uzavírá program řad hydrostatických vozíků Jungheinrich, který byl zahájen představením vozíků VFG 425s-435s v roce 2008 a jejich úspěšným uvedením na trh“, vysvětluje Marek Scheithauer, vedoucí produktového managementu spalovacích vozíků u firmy Jungheinrich. Osvědčená koncepce designu, technologie pohonu, ergonomie a bezpečnosti byla přitom dále rozvinuta a přenesena na nové vozíky.
„Hydrostatické jízdní vlastnosti zajišťují komfort při jízdě a vysoký překládací výkon zejména při intenzivním používání“, říká dále pan Scheithauer. Během zdvihu se automaticky zvýší otáčky. Převod jízdních a hydraulických procesů probíhá díky hydrostatickému pohonu přímo, přesně a bez námahy. Pět přednastavených provozních programů – od snížených výkonových parametrů pro velmi úspornou práci až po maximální překládací výkon – umožňuje řidiči přizpůsobit nastavení funkcí aktuálnímu použití vozíku pouhým stiskem tlačítka.

Ekologicky šetrné motory: nižší spotřeba a nízké emise
Hydrostatický pohon má ve srovnání s převodovými pohony méně mechanických dílů a vyžaduje tedy méně servisních zásahů a údržby. Použití nejnovější technologie Common-Rail umožnilo využít četné přednosti automobilového průmyslu ve vysokozdvižných vozících Jungheinrich poháněných spalovacími motory. Pohonný motor z automobilového průmyslu zajišťuje nižší spotřebu a vibrace a nízké emise zplodin a hluku.
Motor ve spojení se sériově používaným filtrem sazí pro dieselové motory splňuje již dnes mezní hodnoty emisí zplodin stupně III b, které vstoupí v platnost od roku 2013. „Jungheinrich nabízí v současnosti nejčistší dieselový vysokozdvižný vozík ve své třídě“, říká Marek Scheithauer. „Měření ukázala, že použitím hydrostatického pohonu může být dosaženo celkové úspory dvou litrů nafty resp. dvou kg plynu za hodinu. To šetří náklady, snižuje emise CO2 a šetří životní prostředí!“

Ergonomie: jízdní komfort a vysoký překládací výkon
Prostorné a ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče vozíku VFG 540s-550s zajišťuje nejen komfortní a snadnou jízdu, ale i vysoký překládací výkon vozíku. „Když se řidič cítí v našich vozících nejen bezpečně, ale i pohodlně, odráží se to v efektivitě práce. Díky dvojitému odpružení pohonu a modulu pracoviště řidiče (Floating Cab) se snižují vibrace těla na minimum. Dosahujeme zde hodnot, které odpovídají nejnižším hodnotám našich elektrických vysokozdvižných vozíků,“ vysvětluje Marek Scheithauer.
Ovládací panel s displejem byl integrován do opěrky rukou nastavitelné ve dvou směrech. Navíc si může řidič zvolit SOLOPILOT nebo MULTIPILOT – oba s integrovaným přepínačem směru jízdy. Automaticky aktivovaná parkovací brzda a ve dvou směrech nastavitelný, úzký sloupek řízení s funkcí Memory pro ještě vyšší volnost pohybu nohou dokreslují obraz nového vozíku VFG 540s-550s.

Bezpečná konstrukce: nízké těžiště, velká stabilita
Jungheinrich VFG 540s-550s s hydrostatickým pohonem nabízí velkou míru bezpečnosti v denním provozu. Vozík je velmi stabilní díky velmi nízko položenému těžišti. To je založeno zejména na speciálním tvaru protizávaží a zadní nápravě kyvně uložené nad zavěšením kol. Vozík proto nepotřebuje přídavný elektronický stabilizační program. Tento princip se používá od roku 2004 u spalovacích vozíků vyvinutých přímo ve firmě Jungheinrich.
Další bezpečnostní aspekty vozíků VFG 540s-550s jsou „zřejmé“. Díky speciálnímu designu pultu má řidič dobrý výhled směrem dopředu na náklad a špičky vidlí. Výhled dozadu se zlepšil díky nízké výšce protizávaží. Okno bez vzpěr s bezpečnostním prosklením ve střeše kabiny zaručuje řidiči volný výhled nahoru při naskladňování a vyskladňování palet.

Různé asistenční systémy pro větší bezpečnost a hospodárnost
Kromě bezpečné konstrukce má „velký“ hydrostatický vozík ve volitelné výbavě různé asistenční systémy. Access Control je asistenčním systémem, který povolí provoz vozíku až po provedení určité posloupnosti kontrolních kroků (sepnutý spínač sedačky, zapnutý pás). Drive Control vychází z úspěšně zavedeného systému Curve Control., který se osvědčil ve více než 10letém provozu elektrických vysokozdvižných vozíků Jungheinrich. Současně se snížením rychlosti při jízdě do zatáčky dochází ke snížení rychlosti jízdy také od určité výšky zdvihu. Asistenční systém Lift Control pro bezpečnou manipulaci s břemenem sníží od určité výšky zdvihu rychlost naklápění, nastaví integrovaný boční posuv do předprogramované střední polohy a zobrazí naklonění sloupu.

 

                                                                                       www.jungheinrich.cz
 

 
Publikováno: 10. 10. 2012 | Počet zobrazení: 2616 článek mě zaujal 554
Zaujal Vás tento článek?
Ano