murr

Automatizace se nejvíce vyplácí v třísměnných provozech

Obchodním ředitelem společnosti STOW ČR, která se zaměřuje nejen na konvenční regálová řešení, ale i na dodávky automatizace, byl nedávno jmenován Tomáš Horák.

 

Jde o nejvyšší pozici ve firmě a má tak na starost vedení společnosti, řídí obchodní zástupce, projektanty, revizní techniky a zodpovídá za plnění stanovených obchodních cílů i za celkovou ekonomiku firmy. Takže se logicky nabízí otázka, jak by měla nyní pod jeho vedením fungovat.

Jaké jsou Vaše vize v nové pozici?
Mým cílem je navázat na úspěšnou historii. Za posledních pětadvacet let se STOW ČR etablovala jako přední dodavatel regálových systémů. Jsme partnerem malých i velkých společností, které spoléhají na dlouhodobou kvalitu našich produktů. Mým cílem je, aby se STOW ČR ubírala směrem, kudy kráčí ty nejnovější intralogistické trendy. Nejsme totiž jen dodavatelem konvenčních regálů, zaměřujeme se i na automatizaci skladování. Na globální úrovni funguje naše divize STOW Robotics, v západních zemích je velmi úspěšná. Mou vizí je, aby STOW ČR byla firmám partnerem pro konvenční i automatizovaná trendová řešení, která do skladů přinášejí maximalizaci efektivity.

Důkazem toho jsou třeba automatizovaný podvozek iFollow a automatizovaný sklad e.scala?
Ano. iFollow je mobilní podvozek, který palety do regálového systému přiváží a odváží je z něj. Je to autonomní robot, který se ve skladu orientuje jen pomocí senzorů, laseru a kamery. Jeho trasy lze měnit v reálném čase. Hodí se i do mrazírenských provozů.
Druhá novinka je automatizovaný skladový systém e.scala, což je efektivní vysokohustotní automatické skladování. Trendem jsou také 2D radio-shuttle pro celopaletovou manipulaci. Teď máme těsně před představením dalších dvou produktů, které rozšíří portfolio našich automatizovaných řešení. Naší vizí tedy není prodávat jen paletové a policové regály a mezaniny, ale být firmám partnerem pro komplexní automatizaci skladů. Aktuálně zakládáme oddělení, které bude mít na starost projektový management realizací, protože je nutné zákazníkům poskytovat maximální podporu v rámci všech fází projektů.

S čím můžete pomoci zákazníkům při hledání úspor?
Nabízíme řešení, která přinášejí úspory a zvyšují efektivitu. Souvisí to právě i se zmíněnou automatizací. Firmám předkládáme různé varianty řešení s přesnými výpočty, což je pro relevantní rozhodování stěžejní. Zákazník musí už na začátku vědět, co daným řešením získá, kolik ho bude stát pořízení a jaká bude provozní stránka, což dohromady prokáže ekonomickou výhodnost. Z trhu vidíme, že významné je také zajišťování referenčních návštěv, aby management firem viděl, jak dané řešení vypadá a jak funguje.

Pro jaké zákazníky jsou vaše produkty určeny?
V podstatě pro kohokoliv, kdo něco skladuje. Mezi naše hlavní zákazníky patří logističtí provideři – 3PL firmy, také společnosti z e-commerce a výrobní firmy. Často rosteme spolu s našimi zákazníky. Není výjimkou, že společnosti začínají s několika policovými regály a poté od nás chtějí vybavit velké haly paletovými regály, dopravníky, mezaniny a moderními skladovými automatizovanými technologiemi.

Kdy se firmám vyplatí investovat do automatizace?
Vždy se snažíme zákazníkům navrhovat ta nejoptimálnější řešení v závislosti na tom, jak jejich business vypadá, s čím manipulují, jaký očekávají vývoj. Základem je nesnažit se uspokojit pouze momentální poptávku, ale myslet na budoucí potřeby. Právě tomu je potřeba uzpůsobit skladová řešení. Automatizace se nejčastěji vyplácí v třísměnných provozech, kde se stále opakují jednoduché operace. Vždy je vhodné spočítat, zda danou činnost opravdu musí dělat lidé, nebo jestli je možné jejich činnost nahradit automatizací.

Petr Neckař
Foto: STOW ČR

 
Publikováno: 20. 7. 2023 | Počet zobrazení: 248 článek mě zaujal 31
Zaujal Vás tento článek?
Ano