Vodíkové vlaky už nastoupily v Německu
Čtyři roky po zahájení dvouletého zkušebního provozu vstoupila do regulérní osobní dopravy v Dolním Sasku flotila vlaků Coradia iLint firmy Alstom s vodíkovými palivovými články.
Zkušební provoz zahrnoval dvojici předsériových souprav s vodíkovými palivovými články Coradia iLint na stávající trase provozované EVB. Jsou majetkem státního železničního úřadu LNVG, který začal před 10 lety hledat alternativy k dieselovým lokomotivám, tj. čistě elektrické nebo s vodíkovými palivovými články. Aktuálně EVB provozuje pět vodíkových souprav Coradia iLint, zbytek by se měl připojit do konce letošního roku a nahradit 15 dieselových vlaků. Odhadem tak za rok firma ušetří 1,6 mil. litrů nafty a 4400 tun CO2.
Tiché soupravy Coradia iLint produkují emise výhradně v podobě páry a kondenzované vody. Cestovní rychlosti na síti EVB jsou uváděny mezi 80 a 120 km/h, max. rychlost je až 140 km/h, dojezd 1000 km, přičemž se očekává, že vlak bude na trase mezi Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde a Buxtehude provozován na jednu nádrž vodíku po celý den.
Soupravy budou plněny na vodíkové čerpací stanici Linde v Bremervörde, obsahující 64 vysokotlakých zásobníků, šest kompresorů a dvě palivová čerpadla. Budoucí plány počítají i s výrobou vodíku na místě.
Foto: Alstom