rosler murr Schunk

Renault vstupuje s novým logem do nové éry

Na novém 100% digitálním setkání Renault Talk představili šéf automobilky Renault Luca de Meo a přední představitelé značky vize jejího dalšího rozvoje. A nebylo to jen nové logo a auta, která jej budou nosit.

 

Jak bylo zdůrazněno, v rámci strategického plánu Renaulution, cílem tzv. nové vlny je přeměnit Renault na značku zaměřenou na technologie, služby a čistou energii. „Renault, který je lídrem v energetické transformaci, má ambice být v roce 2030 nejzelenější automobilkou v Evropě a 9 z 10 jejích prodaných vozidel bude mít elektrický pohon,“ uvedl Luca de Meo.
Do roku 2025 bude uvedeno na trh sedm modelů v segmentech C/D a všechny budou mít elektrický pohon. Některé z nich se představily i na Renault Talk, spolu s unikátní technologií hybridního a plug-in hybridního pohonu E-TECH, jíž automobilka, která je jedničkou na evropském trhu s elektromobily, doplnila svůj sortiment.

Z F1 na silnice
Modulární hybridní E-TECH technologie, která je předmětem více než 150 patentů a vychází ze zkušeností ve Formuli 1, poskytuje maximální energetickou účinnost a současně snižuje emise CO2 i spotřebu. Loni byla nabízena u tří vozidel (hybridní Clio, Captur Plug-in hybrid a Megane Estate Plug-in hybrid), letos už s ní Renault vybavil šest modelů. Automobilka rozšiřuje oblast uplatnění hybridní technologie E-TECH pro příští generace. Pro vyšší segmenty, zejména pro C-SUV, bude určen zcela nový 1,2l tříválec spojený s elektromotorem o výkonu 200 koní pro hybridní pohon (plánovaný na rok 2022) a 280 koní u plug-in hybridu s pohonem všech kol (v roce 2024).
V „zelené“ ofenzivě chce Renault s technologií E-TECH pokračovat a nabízet stále více elektromobilů (v Evropě je každé 4. prodané vozidlo elektromobil od Renaultu a např. 30 % modelů Clio prodaných ve Francii tvoří již hybridy) s cílem zaměřit se na segment C a trh s užitkovými vozidly.

Logo pro elektrifikovanou éru
Renault v průběhu své historie několikrát měnil svou vizuální identitu. Kosočtverec, symbolizující diamant, který je emblémem značky od roku 1925, nyní opouští poslední verzi z roku 1992 (přepracované v roce 2015), aby automobilka podle vyjádření jejích představitelů mohla lépe vystihnout výzvy moderní mezinárodní značky, ale i rozmanitosti prostředí, prostřednictvím modernějšího a živějšího loga. V nové podobě není nijak uzavřené a symbolizuje tak otevřenost a transparentnost značky. Jako první ho ponese nový Megane E-TECH Electric, který byl na Tech Talk rovněž představen, bude postaven na modulární platformě CMF-EV s nejtenčím (pouze 11 cm vysokým) bateriovým paketem na trhu. V základní verzi bude mít kapacitu 60 kWh s dojezdem 450 km, příští rok přijde varianta s 87 kWh a 500km dojezdem. V roce 2024 už bude mít nové logo celý sortiment Renaultu.
Kromě Megane bylo představeno i první hybridní SUV kupé Arkana, které přijde na trh v červnu, s nímž se chystá Renault znovu dobýt rychle rostoucí segment C. Kromě technologických vychytávek a designu výrobce zdůrazňuje zvláště pohodlí a velký vnitřní prostor. Vůz je zcela hybridní až do úrovně motoru – pohonné jednotky TCe 140 a TCe 160 s mikro hybridizací 12 V charakterizuje nízká spotřeba, motor E-TECH hybrid 145 koní umožňuje jezdit na elektromotor až 80 % času ve městě, a dosáhnout tak podle výrobce až 40% úspory paliva v porovnání se srovnatelným benzínovým motorem.
Mezi prezentovanými novinkami byla i nová verze populární dodávky Kangoo v pasažérském provedení. Bude dodávána v 5- a 7místné variantě a nabídne mj. kufr o kapacitě 775 l (kterou lze rozšířit až na 3500 l) a téměř 50 l úložných prostor. Už v sériové výbavě obsahuje 14 nových prvků podpory řízení. V roce 2022 bude k dispozici i ve 100% elektrické verzi E-TECH.

 
Publikováno: 18. 6. 2021 | Počet zobrazení: 305 článek mě zaujal 71
Zaujal Vás tento článek?
Ano