rosler murr Schunk

Dacii se Sandero fakt povedlo

Značka Dacia připravila překvapení, když představila třetí generaci svého modelu Sandero. Přišlo zcela nové auto, které se s vysluhujícím modelem nedalo srovnat. Navíc i ve verzi na benzin/LPG a výtečným poměrem cena/výkon.

 

Nová generace modelu Sandero je postavena na koncernové platformě CMF-B, stejně jako sesterské Clio. Kromě nejmodernějších přeplňovaných tříválců o objemu 0,999 cm3 a úsporného řešení pohonu na propan-butan (LPG), které je vestavěno již při výrobě, nabízí zcela nový design karoserie a interiéru, nové asistenční systémy i technologie. Po designové i konstrukční stránce udělala Dacia se Sanderem velký pokrok.
Exteriér Sandera v provedení Stepway ve výbavě Comfort, které jsme měli na redakční test, působí velmi dobře. Siluetu tohoto crossoveru s vyšší světlou výškou (174 mm) tvoří plynulé linie s vystouplými oplastovanými blatníky a robustní novou přídí, jejíž masku obepínají štíhlé světlomety s technologií LED. Slušivý oranžový kabátek, do kterého je Stepway oděn, mu jistě přiláká zájemce. Pochvalu si zaslouží důmyslný systém střešních lišt, který lze změnit na příčníky s nosností až 80 kg.

Díky větším rozměrům (délka 4099 mm, šířka 1848 mm, rozvor 2604 mm) je interiér více prostornější. Tvrdší plasty jsou daní za nižší cenovku. Usednutím za volant jsem našel okamžitě ideální posez, výhled je výtečný na všechny strany a sedačky s tužší konstrukcí jsou dobře formované. Líbili se mi ozdobné prvky interiéru v barvě karoserie, třeba na průduších klimatizace či na obložení dveří. V příjemně jednoduché palubní desce dominuje kaplička s budíky, které nejsou digitální, ale klasické analogové. Jejich bílé písmo na černém podkladu je dobře čitelné. Uprostřed palubovky stojí samostatná 8“ dotyková obrazovka s vtipným řešením držáku na chytrý telefon s USB portem pro možnost jeho zrcadlení. Velmi kladně hodnotím jednoduchou klimatizaci ovládanou intuitivně manuálně. Usazením se za sebe na zadní sedadlo jsem naměřil 5 cm před koleny a 6 cm nad hlavou. Zavazadelník má vyšší nakládací hranu, ale slušný základní objem 328 l.
Pohon Sandera Stepway ve výbavě Comfort zabezpečuje litrový motor TCe 100 LPG s točivým momentem 170 Nm a nejvyšším výkonem 67 kW při 5000 ot./min (na plyn 74 kW). Tříválcová jednotka je svižná, jen potřebuje zahřát. Kolem 2000 otáček má již pěkný zátah. Šestistupňová manuální převodovka ovládaná krátkou řadicí pákou je přesná s krátkými dráhami. Výtečně spolupracuje s motorem. Ve městě Sandero ožívá, není to dravec, ale na dálnici pěkně polyká kilometry. Pokud je v nádrži plyn, využívá pouze ten, ale přepnout se na benzín dá i manuálně. Při vyjetí plynu systém přepne pohon na benzín automaticky. Tento přechod není postřehnutelný. Průměrná spotřeba plynu byla 9,3 l/100 km po ujetí 380 km. Při průměrné ceně 13,90 Kč za litr LPG vyjde jeden ujetý kilometr na 2,50 Kč.  
Líbilo se mi naladění podvozku, je vidět, že se na tom hodně zapracovalo. Vůbec neměl problémy s příčnými nerovnostmi, je dobře čitelný a velmi pěkně seděl v zatáčkách. Větší rozměry a skvělý podvozek umožnily i stabilnější jízdní komfort, navíc ve velmi dobře odhlučněném interiéru. Cena testovaného modelu ve variantě Stepway a výbavě Comfort vyjde dle ceníku na 357 900 Kč.

 
Publikováno: 18. 6. 2021 | Počet zobrazení: 372 článek mě zaujal 88
Zaujal Vás tento článek?
Ano