rosler murr Schunk

Dobrodružný Transit Trail bez modrého oválu

Ford přichází vstříc požadavkům zákazníků na užitkové modely vhodnější na povrchy se špatnou přilnavostí, přitom bez kompromisů na nákladový prostor.

 

Automobilka loni obohatila svou nabídku modelů Transit o varianty s přídomkem Trail a Active. Jde o na pohled dobrodružnější vozy, které zvládnou i nezpevněné povrchy a lehčí terén. Jejich indikátory jsou robustní vzhled, plastové lišty boků, 16palcová kola z černé slitiny a mohutná maska chladiče, kde místo modrého oválu ční výrazný nápis Ford. Prostě model, kterého nejde si nevšimnout.
Nasazení těchto vozů je určeno do náročnějších provozních podmínek. Výkonné motory přenáší sílu na přední nápravu, ale díky mechanickému samosvornému diferenciálu si dokážou poradit se špatnou přilnavostí. Pro Trail je dostupný i inteligentní pohon všech kol.
Na redakční týdenní test jsme měli možnost vyzkoušet variantu Transit Trail 350 se středním rozvorem L2 a dieselovým motorem 2.0 s mild hybridní (mHEV) technologií ve verzi kombi s osmi místy.

Aby tento středně dlouhý „drobek“ s pohonem předních kol zvládal jízdu i mimo asfaltové povrchy, je sériově vybaven mechanickým samosvorným diferenciálem s omezeným prokluzem mLSD, který reguluje hnací sílu a přidává ji na kolo s největší trakcí. Tím dokáže udržet vozidlo v pohybu i na kluzkém povrchu. Účelové plastové ochranné prvky bočních panelů karoserie a spodních částí nárazníků nejenže dávají vozidlu outdoorový styl, ale pěkně dokáží ochránit karoserii před odlétajícími kamínky.  
Interiér je zpracován velmi pěkně, řidič i spolujezdec mají kolem sebe i nad hlavou dostatek snadno přístupných odkládacích ploch. Řadicí páka připevněná k palubní desce umožňuje přecházení přes kabinu i k druhé řadě sedadel. Chválím výklopný držák nápojů pod řadicí pákou, který má řidič opravdu vhodně po ruce.
Je skvělé, že Ford nechává ovladače klimatizace a audia v mechanickém provedení, aby se nemusela za jízdy hledat klikáním na dotykovém panelu. I když tento 8“ displej chválím za pěknou grafiku a rychlé reakce. Pozici na sedadle řidiče lze nastavit snadno, výhled je velmi dobrý na všechny strany a oceňuji skvělou viditelnost ve velkých dělených bočních zrcátkách. Díky posuvným dveřím na obou bocích mají cestující usnadněné nastupování i vystupování. V obou řadách je dostatek místa a výška přes 180 cm umožňuje dospělému člověku stát vzpřímeně. Testovaný model je zajímavý i tím, že nabízí kompromis mezi převozem lidí (jako minibus) a užitkovou variantou, protože lze jednoduše vyndat řady sedadel. Ale i při plném obsazení je za třetí řadou dostatek místa pro zavazadla (na délku 140 cm, šířku 174 cm, mezi podběhy 138 cm).
Vznětový agregát EcoBlue o zdvihovém objemu 1995 cm3 disponuje největším výkonem 125 kW při 3500 ot./min a je spřažen s 6st. manuální převodovkou, jejíž řazení bylo přesné s dobrým odstupňováním jednotlivých stupňů. Právě u modelů s manuální převodovkou je nabízena technologie mHEV, která pomáhá zlepšovat spotřebu, zejména při zastavování a rozjíždění na křižovatkách. Systém díky integrovanému startér/generátoru zachycuje energii při deceleraci do 48V li-ion akumulátoru, kterou pak využívá na podporu motoru např. při zrychlování.
Transit reaguje velmi pružně na povely plynového pedálu a pěkný zátah je už od 1500 ot./min. I při svých rozměrech je vozidlo velmi hbité a díky plejádě asistenčních a bezpečnostních systémů se řidič cítí bezpečně. Průměr otáčení je solidních 11,9 m. Po týdenním testu v kombinovaném provozu ukázalo počítadlo spotřebu 7,8 l na 100 km jízdy, což je slušná hodnota.
Neměl jsem možnost vyzkoušet Trail na nezpevněné polní cestě, ale při hustém dešti se tužší podvozek choval skvěle a v prudších zatáčkách pěkně držel stopu. Transit Trail může pomoci vylepšit efektivitu jízdy i náklady na provoz díky provozním vlastnostem a hospodárnému motoru.

 
Publikováno: 18. 6. 2021 | Počet zobrazení: 307 článek mě zaujal 63
Zaujal Vás tento článek?
Ano