hnv murr

Kompaktní elektrický Opel Corsa-e

Malý hatchback Corsa už není tak malý, jak byl v první generaci, kdy jej německý Opel začal v roce 1982 vyrábět. Současný model s délkou 4060 mm je o 438 mm delší a nyní automobilka nabízí i elektrickou variantu.

 

Víte, jak rozeznat elektrický hatchback od klasického modelu Corsa 6. generace? Vlastně nijak. Opel unifikoval svou elektrickou novinku, aby byla na první pohled totožná se standardním modelem. Jediným rozlišovacím prvkem je malé e v kroužku na B sloupku a na zádi, a pak také podle registračních značek s písmeny EL.
Z povedeného designu karoserie je cítit dynamika, ostatně kompaktní Corsa je cílena spíše na mladší ročníky. Je plná „energie“. Osobně se mi líbí přední část s pěkně tvarovanými hlavními světlomety (na přání s LED Matrix), užší maskou chladiče a širokým spodním otvorem nasávání vzduchu. Ve spojení se 17palcovými koly vypadá pěkně, řekl bych až elegantně.
Na redakční test jsme měli k dispozici model ve výbavě First Edition v červeném laku s černou střechou. Jelikož dnes patří Opel do koncernu PSA, sdílí elektrická Corsa technickou platformu s modely koncernu, jako Peugeot e-208, Citroën ë-C4 a DS3 Crossback E-Tense. Díky synchronnímu elektromotoru o výkonu 100 kW, který je umístěn nad přední nápravou, kterou také pohání, je elektrický hatchback velmi živý. Dokáže z křižovatky vystřelit a okamžitě využít plný točivý moment 260 Nm.
Jde samozřejmě hlavně o městské vozidlo, jehož výkon i úspornost lze navolit výběrem vhodného jízdního režimu (Normal, Eco, Sport). Nejúspornější režim Eco pomáhá maximalizovat dojezdovou vzdálenost, ale na úkor akcelerace a točivého momentu.

Uvnitř
Interiér Corsy-e je shodný s klasickou verzí hatchbacku. Je prostorný a pěkně zpracovaný, včetně pohodlných předních sedadel, které mi velmi dobře podpírala tělo při projíždění prudších zatáček. Měřím ca 174 cm a pohodlně jsem se posadil i za sebe. Před koleny na zadním sedadle jsem naměřil 9,5 cm a nad hlavou 9 cm. Sice kolega se svými 196 cm tento můj názor nesdílel, neb nemohl v přední sedačce vtěsnat svá široká záda do tvarovaného opěradla a na zadním sedadle se hlavou opíral o strop.
Dominantou interiéru je vhodně natočený displej multimediálního systému ve středovém panelu, který má funkce navíc, jako sledování toku energie či efektivitu rekuperace. Co musím ocenit, že Opel upřednostňuje klasická tlačítka a ovladače některých základních funkcí, jako je např. nastavení klimatizace, před volbou na dotykovém displeji, která je pro řidiče za jízdy nebezpečná.
Nejmarkantnější prvek převzatý ze sesterského Peugeotu je páka voliče automatu, který se mi zrovna moc líbí. Další změnou je digitální přístrojový panel před řidičem, jenž na rozdíl od klasické verze disponuje specifickými funkcemi elektromobilu.
Zavazadlový prostor Corsy-e je ale menší při shodném rozvoru 2538 mm s klasickou Corsou. Kvůli akumulátorům umístěným v podlaze pod sedadly se zmenšil o ca 39 litrů na 267 litrů. Po sklopení opěradel se sice zvětší na 1042 litrů, ale vzniká nepříjemný schod. Navíc dost místa zabírají dva nabíjecí kabely.

Nabíjení
Velkou výhodou kompaktního hatchbacku je možnost 11kW třífázového nabíjení. Akumulátory o kapacitě 50 kWh lze dobíjet kromě normálního (pomalého) nabíjení či z domácí zásuvky, také i rychlým nabíjením. I když Opel deklaruje dojezd až 330 km, realita je jinde, záleží na různých faktorech, jako je styl jízdy, chladné podnebí, klimatizace apod. Jelikož je Corsa velmi mrštná (má zvládnout stovku za 8,1 vteřiny), dojezdová vzdálenost se úměrně k tomu také ztrácí. Řešil jsem to návštěvou Kauflandu s rychlonabíječkou, což se mi osvědčilo. Za půl hodiny jsem měl 80 % energie na další jízdu a nákup k tomu.
Závěrem bych chtěl pochválit velmi pěkně naladěný podvozek, je příjemně tužší a dobře pohlcuje drobné nerovnosti silnice. Na čistě elektrických vozech je pěkným prvkem tichost jízdy, na druhou stranu se musí neustále přemýšlet o způsobu jízdy a také plánování trasy s ověřením dostupnosti nabíjecích stanic.

 
Publikováno: 16. 4. 2021 | Počet zobrazení: 499 článek mě zaujal 142
Zaujal Vás tento článek?
Ano