hnv murr

Prémiový crossover DS 3 Crossback E-Tense

Nejmladší značka DS skupiny PSA je zacílena na zákazníky s citem pro krásu. Každý její nový model je designový klenot, a to doslovně. Tvar diamantu je totiž všude…

 

Design karoserie kompaktního modelu DS 3 Crossback a jeho elektrická modifikace E-Tense se v podstatě neliší. Stejně jako vedle zmíněný sesterský model Corsa-e i DS charakterizuje dualita, tzn., že architektura modelu umožňuje osadit pohon spalovacím nebo elektrickým systémem.
DS vyznává na rozdíl od ostatních značek skupiny originální přístup se specifickým designem ve stylu francouzského umění. Design, který má své zajímavé křivky a linie, získává ve spojení s velkými 18palcovými koly na atraktivitě a svalnatém vzhledu. Vše směřuje na zákazníky s prémiovými požadavky.   
První, co vás upoutá, kromě netradičního vzhledu, jsou kliky dveří zapuštěné do karoserie. Přiblížením se na vzdálenost 1,5 m se kliky vysunou a umožní vstoupit do interiéru (předpokladem je, že máte u sebe klíč). V netradičním vzhledu je vyveden i světlý interiér, v kterém jsou diamanty, kam se podíváš. Na tyto kosočtvercové prvky, které jsou na grafice přístrojů, ovládacích tlačítkách či na výdeších klimatizace, panují rozporuplné názory, někomu se líbí, jinému zase ne. Na mě interiér působil velmi útulným dojmem a cítil jsem se po usednutí příjemně. Všechny ovladače jsou v dobrém dosahu řidiče. Vytknul bych jenom absenci otevírání všech oken ve dveřích řidiče, ovladače jsou totiž umístěny na středové konzole mezi předními sedadly.

Energie
Elektrický crossover disponuje stejnou technikou pohonu jako ostatní elektrovozy skupiny, tj. elektromotorem o výkonu 100 kW, točivém momentu 260 Nm a pod podlahou umístěnými akumulátory s kapacitou 50 kWh. Ve spojení s automatickou převodovkou dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 9 vteřin, což je o něco pomaleji než Corsa-e, jelikož je nabitější technologiemi, a tudíž těžší. Výkon ale platí pro jízdní režim Sport. Po každém nastartování je automaticky přiřazen režim Normal, který umožní výkon jen 80 kW a režim Eco pak jen 60 kW. Podle toho se liší i maximální rychlost od 95 do 150 km/h. Automobilka deklaruje dojezd 320 km podle WLTP, nám se povedlo na jedno nabití ujet ca 260 km.
Při jízdě po městě jsme využívali spíše defenzivní styl jízdy s dvoustupňovou rekuperací. V kombinované spotřebě jsme se dostali na 16 kWh/100 km. Stejně jako u Corsy-e jsme využívali rychlonabíjení výkonem až 100 kW, což je umožněno sofistikovaným teplotním managementem, tepelným čerpadlem a aktivním chlazením akumulátorů.

 

 

 

 

 

 

 

 

Závěr
Lehce rozpoznatelný design vozu o délce 412 cm zaujme i interiérem, který je ve znamení luxusu a pohody s velmi dobrým odhlučněním. Disponuje zavazadelníkem 350 litrů (nejlepší ve třídě) a dostatečným prostorem na zadních sedadlech.  
Značka nabízí pro své zákazníky řadu zajímavých výhod, např. nonstop asistence (stačí stisknout tlačítko DS), službu PickUp pro odvoz vozu do servisu a zpět nebo bezplatnou servisní smlouvu, která garantuje záruku, servisní prohlídky i určitý spotřební materiál.

 
Publikováno: 16. 4. 2021 | Počet zobrazení: 574 článek mě zaujal 134
Zaujal Vás tento článek?
Ano