hnv murr

Nový Crossland se posunul o level výš

Vývojáři značky Opel přišli před časem s novou koncepcí předního vzezření modelů Opel, nazvanou „Vizor“. Jako první byl takto upraven model Mokka, po něm následoval Crossland, který přišel na český trh letos v druhé polovině ledna.

 

Podívejte se na úvodní foto modernizovaného Crosslandu, co říkáte? Podle mě vypadá skvěle, posunul se o úroveň výš, už nepůsobí tak „kulatým“ dojmem. Pocitově zeštíhlel a má obrovský „šmrnc“. Přitom je jen o 5 mm delší, jinak je rozměrově stejný. Nový design se prostě povedl. Modernizace přinesla nové věci, jako třeba nové naladění podvozku a řízení, adaptivní světlomety LED AFL, posuvná zadní dělená sedadla či nový adaptivní systém kontroly trakce, ale také přišel o příponu X v názvu.
Podle automobilky se z portfolia Opel prodává tento kompaktní crossover segmentu B nejlépe. Ani se nedivím, mně se prostě líbí. Na výběr jsou k dispozici tři výbavové stupně, pojmenované odlišně od předchozí verze, kromě nejvyšší výbavy. Nyní si lze vybrat ze základní výbavy Edition (místo Enjoy), z druhé Elegance (místo Innovation) a nejvyšší Ultimate.
Nabídka pohonných jednotek zůstala téměř shodná, tj. tři výkony 61, 81 a 96 kW benzínové tříválcové dvanáctistovky a dva výkony 81 a 88 kW dieselové čtyřválcové patnáctistovky. U prvního dieselového agregátu se výkon zvedl oproti předchozí variantě ze 75 na 81 kW. Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6d.
Na týdenní redakční test jsme měli k dispozici model v nejvyšší výbavě Ulimate, který poháněla nejsilnější dieselová motorizace propojená s 6st. automatickou převodovkou. Nejvyšší výkon 88 kW dosahuje při 3750 ot./min a max. točivého momentu 300 Nm již od 1750 ot./min.
Celkově je exteriér povedený, ale co interiér? Ten v podstatě zůstal stejný jako před modernizací, ale přesto mě nadchla dostupnost všech prvků, které řidič potřebuje, navíc v tlačítkových modulech, jako např. ovládání klimatizace, audia nebo navigace, což je určitě bezpečnější řešení než dotykové hledání v menu digitálního panelu. Co mě trochu vadilo, bylo přepínání funkcí spotřeby, dojezdu apod. na levé páčce pod volantem pomocí otočného přepínače. Přimlouval bych se za přemístění na volant s listováním pomocí jednoduchých tlačítek nahoru a dolů. Jinak je interiér velmi elegantní, disponuje i dostatkem odkládacích přihrádek. Líbila se mi grafika centrálního displeje, který je natočen na řidiče, vše je srozumitelné a graficky dobře čitelné.    
Novinkou jsou také individuálně posuvná zadní sedadla (dělená 60/40) až o 150 mm, která umožňují flexibilně pracovat s prostorem pro zavazadla. Ze základního objemu 410 litrů jej lze posunem zadních sedadel zvětšit na 520 litrů, což je velmi pěkná hodnota v daném segmentu. Překlopením sedadel do podlahy se prostor zvětší až na 1255 litrů.
Zásadní proměnou prošel podvozek. Na ten jsem byl zvědavý a opravdu je skvělý. Jeho měkčí naladění krásně pohlcuje příčné nerovnosti, dobře drží stopu a při vyšších rychlostech je velmi stabilní. Pomohly tomu nové pružiny i tlumiče pro přední závěsy kol McPherson i nově řešená zadní náprava s torzní příčkou. Při projíždění ostřejší zatáčky se nenaklání a má velmi pěknou odezvu od volantu.  
Je to velmi praktický vůz, bohatě vybaven inovativními bezpečnostními a asistenčními systémy, navíc s příznivou cenou. Dle akčního ceníku začíná na 350 tis. Kč. Nejsilnější zážehová 1,2 s automatickou převodovkou vyjde na 529 990 Kč a nejsilnější vznětová 1,5 s automatem je o 20 tis. dražší.

 
Publikováno: 23. 3. 2021 | Počet zobrazení: 524 článek mě zaujal 151
Zaujal Vás tento článek?
Ano