hnv murr

Pomocník pro šťastnou cestu

Cestujeme-li veřejnou dopravou, zajímá nás nejen, abychom bezpečně dojeli, ale i pohodlí a vzhled prostředí, kde trávíme svůj čas. Aby se nám příjemně cestovalo, se stará Vagonka Interiors. A aby se jejím lidem dobře pracovalo, se zase stará ERP systém HELIOS Orange z produkce Asseco Solutions.

 

Vagonka Interiors je výrobní společnost zaměřená na návrhy, vývoj a výrobu komponentů pro interiéry vozidel veřejné dopravy. Dodává prakticky všechny podstatné součásti interiéru – podlahy, stěny, stropy, dveře, stoly, skříně, obložné panely, vzduchové kanály a další komponenty.

„Známe dobře prostředí našeho oboru, proto známe i potřeby našich zákazníků, kterým přinášíme inovativní řešení,“ říká Ing. Marcel Matýsek, MBA, ředitel společnosti a dodává: „Vždy se zaměřujeme zejména na nízkou hmotnost výrobků, odolnost proti hoření, krátké dodací lhůty a nízkou cenu. Vysoká kvalita je pro nás naprostou samozřejmostí a zvažujeme také environmentální dopad.“

Lidé a technologie
Výrobky Vagonky Interiors jsou prověřeny již desítkami let v provozu vozidel. Společnost vlastní certifikát lepení DIN 6701-2, certifikáty kvality ISO 9001 a 14001 a materiály používané ve výrobě, stejně jako finální produkty splňují požadavky normy EN 45545. Na zdejších 3500 m2 výrobní plochy pracuje v současné době 67 vysoce kvalifikovaných zaměstnanců, kteří ovládají moderní výrobní prostředky, jako např. CNC technologie.

Systém HELIOS Orange firma pořídila v roce 2015. V předchozích letech zde byl využíván méně sofistikovaný ERP systém, jehož podpora však byla posléze ukončena. Nicméně producenti obou systémů – původního ERP a nového systému HELIOS Orange – při přechodu z jednoho na druhý dobře spolupracovali, takže vše proběhlo bez problémů.
„Implementace nového systému probíhala dle harmonogramu, a to také díky efektivní komunikaci se zástupcem dodavatele, včetně nutných úprav vytvořených konkrétně pro naši firmu a naše firemní procesy,“ vzpomíná Marcel Matýsek.



Sjednotit a propojit
HELIOS Orange je zde používán pro celou firemní agendu včetně QMS a řízené dokumentace ISO. Pouze docházku tady řeší mimo systém HELIOS.

„Jako veliký přínos vnímám sjednocení veškeré agendy do jednoho systému, propojení všech oblastí a procesů,“ hodnotí ředitel Matýsek. „Důležitá je pro nás však také přehlednost a minimalizace chybných dat. Dříve bylo vše řešeno mimo informační systém, čímž vznikalo velké riziko chyb při přepisu dat.“ Podle jeho slov je pro firmu zajímavá také možnost zapojit se do testování novinek, které HELIOS Orange chystá pro své zákazníky, jako jsou např. QMS, iNUVIO či Business Intelligence. Poslední ze zmíněných novinek zde již nejen testují, ale začínají s ní i naostro pracovat v provozu. Podle ředitele je potenciál tohoto modulu vskutku obrovský.

A co na to řadoví zaměstnanci?
„To je těžká otázka,“ říká Ing. Matýsek. „Ne všichni zaměstnanci mají rádi systematičnost, ke které je HELIOS i já nutíme. Z hlediska dohledání dat, reportů a administrace však systém hodnotí maximálně pozitivně, protože to vše je v něm obsaženo, a to jim ušetří práci i čas.“

Implementované moduly a funkcionality

- Účetnictví
- Pokladna
- Majetek
- Komunikace s bankami
- Výkazy a reporty
- Finanční analýza a plánování
- Řízení peněžních toku
- Manažerské rozhraní MS Excel
- Sklady
- Nabídky, objednávky a rezervace
- Fakturace
- Intrastat
- CRM a služby
- Mzdy a lidské zdroje
- Technická příprava výroby
- Řízení výroby
- Kapacitní plánování
- QMS a další.

 
Publikováno: 19. 2. 2021 | Počet zobrazení: 617 článek mě zaujal 161
Zaujal Vás tento článek?
Ano