hnv murr

Caddy Cargo 5 – užitkový elegán

Novým přírůstkem v portfoliu značky Volkswagen Užitkové vozy je 5. generace modelu Caddy. Tento všestranný model vychází ze stejné platformy MQB jako Golf 8, díky tomu mohl získat řadu nových technologií.

 

Caddy si za dobu 43 let, od zrození první generace v roce 1978, získává stále větší oblibu, kterou dosvědčuje 3,1 mil. vyrobených kusů. Jednoduchou rovnicí vychází, že každý rok se mohlo prodat zhruba 73 tisíc kusů.

 

Zájemci o novou generaci, která ve srovnání se 4. gen. narostla, se mají na co těšit. Jednak značka hned od 5. ledna, kdy byl oficiálně zahájen prodej, přichází s akčními cenami a pak je na výběr z několika modifikací. K dispozici je tak čistě užitková „plechová“ verze Cargo, pak verze Kombi pro živnostníky, kompaktní rodinné MPV a také kempovací varianta California.
Pro první seznámení jsme na redakční test vybrali variantu Cargo. Osobně se mi velmi líbil design předchozí 4. generace, ale letošní novinka se designérům fakt povedla. Díky velmi sympatické mřížce předního spojleru z Caddyho vyzařuje určité charizma.
Poprvé je Caddy postaven na platformě MQB, díky tomu přináší velký pokrok nejen v oblasti designu, ale i v bezpečnosti a komfortu. K tomu přispěl větší rozvor o 73 mm (na 2755 mm). I když jde o ryze užitkovou variantu, neznamená, že s ní nemůžete v obleku třeba do divadla. Jednoduchý hladký design s jemnými bočními prolisy, charizmatická příď a módní bílá barva z něj dělá elegána.

 

V interiéru zaujmou pohodlné sedačky a prostornost v oblasti loktů i kolen. O prostoru nad hlavou nemluvě. U užitkových verzí mě vždy zajímají mj. odkládací prostory. A Cargo se má čím pochlubit. Jednak ve dveřích jsou velké kapsy, kam se vejde i 1,5 l láhev, pak uprostřed mezi sedadly je několik boxů na drobnosti, další velká atypická přihrádka je na palubní desce, prostorná otevírací před spolujezdcem, a výčet končí stropní přihrádkou.
Velmi jsem ocenil na zadní stěně kabiny umístěné háčky na oblečení, což se nevidí tak často, aby byly k dispozici dokonce čtyři. Prostor pro náklad je dostatečně objemný (3,1 m3), má jednu z největších šířek (1613 mm) ve svém segmentu, díky tomu pojme zadními dveřmi dvě europalety napříč. Boční posuvné dveře se otevírají velmi hladce, navíc netaháte za kliku, ale otevřou se stlačením páčky na vnitřní straně kliky, což je velmi zajímavý prvek. Zadní dvoukřídlé dveře lze otevřít standardně do úhlu 90° a poté i do 180°. Nákladový prostor je dobře osvětlen stropními LED světly a pro zabezpečení nákladu slouží robustní oka v podlaze.  
Pozice za volantem při mé výšce 174 cm lze nastavit dobře, kolega s výškou 195 cm by potřeboval posunout sedačku víc dozadu, což bohužel kvůli přepážce nelze. Dopředný i boční výhled je skvělý a záď hlídají velká boční zrcátka. Ovládací prvky jsou v dobrém dosahu řidiče a s příjemným ovládáním včetně dotykového displeje a dotykového osvětlení. Líbila se mi stropní madla pro řidiče i spolujezdce vhodně zapuštěna do stropního překrytí. Přepážka je trochu „hlučná“, jednak je slyšet do kabiny šplouchání tekutiny (pravděpodobně AdBlue) a pak dutý zvuk nezatížené poskakující zádi. Jinak je odhlučnění od motoru bezvadné.
Na co může být Caddy hrdý, je podvozek. Je pěkně vyladěný, příčné nerovnosti pohlcuje skvěle, je stabilní a v zatáčkách drží pěkně stopu. I když je karoserie vyšší, náklon při projíždění ostřejších zatáček je malý. Záď neobtěžuje, je klidná. Nezkoušel jsem jízdu s plným zatížením, ale věřím, že pak bude podvozek „sedět“ ještě lépe. Řazení 6st. manuální převodovky je přesné s dobře odstupňovanými rychlostmi.

Nový dvoulitrový turbodiesel o výkonu 90 kW (nejsilnější motorizace) je tichý a dobře reaguje na povel plynového pedálu. V případě potřeby dokáže být velmi dynamický. Maxima výkonu dosahuje od 2750 do 4250 ot./min a točivý moment 320 Nm je dostupný v rozmezí 1600 a 2500 ot./min. Přitom je úsporný, po ujetí 440 km v kombinovaném režimu ukazoval měřič spotřeby průměrnou hodnotu 5,2 l na 100 km. Podle výrobce patří tyto nové motory mezi nejčistější vznětové motory na světě.

A cena? Základní dle akčního ceníku (bez DPH) vyjde na 399 000 Kč a v případě testované verze s 90kW motorem a 6st. manuální převodovkou vyjde na 573 075 Kč vč. DPH.

 
Publikováno: 19. 2. 2021 | Počet zobrazení: 612 článek mě zaujal 160
Zaujal Vás tento článek?
Ano