hnv murr

Logistika řízená z oblaků

Logistika, letecká, silniční, námořní a železniční přeprava po celém světě. To je skutečně nemalý záběr, jímž se může chlubit společnost ROHLIG SUUS Logistics, dceřiná společnost polské firmy ROHLIG SUUS Logistics S.A.

 

V naší zemi působí ROHLIG SUUS Logistics od listopadu 2017 a je součástí mezinárodní logistické sítě Röhlig Logistics & Co. KG s tradicí od roku 1852 a se sídlem v Brémách.
Jako jediný firemní informační systém zde pracovníci i management využívají již od data vzniku firmy HELIOS Orange. Od ledna 2020, kdy firma otevřela vlastní pobočku na Slovensku, jej navíc využívají i tam. Technickou zajímavostí však je, že zhruba po roce spokojeného využívání systému formou „on premise“ se vedení firmy rozhodlo využívat jej i nadále, ale prostřednictvím cloudových technologií – služby ERPORT.
„Zpočátku jsme navázali spolupráci s jiným dodavatelem cloudového řešení, ale nebyli jsme spokojeni zejména s podporou a komunikací, tak jsme předchozí spolupráci ukončili,“ vzpomíná Jiří Chládek, výkonný ředitel ROHLIG SUUS Logistics pro Česko a Slovensko, a dodává: „Cloudové řešení však přicházelo v úvahu od samého počátku. Naše společnost se zabývá logistikou, a jelikož v našem týmu nemáme žádné specialisty na IT řešení, tak jsme chtěli mít jednoho spolehlivého partnera a pružné řešení. Snažíme se být maximálně flexibilní, a to nejen ve vztahu ke klientům, ale i k zaměstnancům, proto je pro nás velmi důležitá jednoduchá možnost přistupovat do podnikového systému odkudkoliv, ať už z domova či pracovních cest, a to rychle a bezpečně.“

Krize potvrdila správnost rozhodnutí

Změna zažitého způsobu s sebou samozřejmě vždy přináší jisté obavy. Ty se však podle Jiřího Chládka po předchozí zkušenosti týkaly spíše kvality dodavatele, komunikace s ním, technické stability a rychlosti řešení. Naštěstí v případě Asseco Solutions se obavy nenaplnily.
„Zavedení cloudu, jak po technické, ale i smluvně-vyjednávací stránce, bylo velice rychlé a snadné, v rámci dnů,“ pochvaluje si Jiří Chládek. „Správnost rozhodnutí jít cestou cloudu a spolehlivost celého nastavení se osvědčila zejména v době nástupu koronavirového lockdownu na jaře roku 2020, kdy pro naši společnost nebyl přechod do režimu home office žádný problém, neboť zaměstnanci byli zvyklí pracovat z domova již dávno předtím. Tato připravenost nám přinesla velký náskok oproti konkurenci, navíc naši klienti jednoduše řečeno přechod na práci z domova vůbec nepoznali.“



Víc dat, víc lidí, víc peněz
A jak nyní, bezmála po třech letech provozu ERP systému v cloudu vnímá jeho přínosy – tedy nejen systému samotného, ale i skutečnosti, že je provozován právě v cloudu?
„Přínosy pro firmu, jak jsem již uvedl, vnímám zejména v dostupnosti našeho provozního systému odkudkoliv, v zabezpečení dat, možnosti navýšit kapacitu i objem uložených dat téměř okamžitě a ve vlastní podpoře ze strany dodavatele,“ rekapituluje Jiří Chládek. „Naše společnost za poslední rok navýšila obrat cca na dvojnásobek a úměrně se navýšil i počet zaměstnanců a přenesených dat, což v případě technického řešení služby ERPORT nebyl žádný problém. Finanční výhody cloudu plynou z jednoduchosti řešení, jasně dané možnosti kalkulace nákladů a úspory personálních nákladů za vlastní pracovníky. O technické řešení se starají odborníci, my máme možnost věnovat se naplno oboru naší činnosti, kterému rozumíme, a tím je doprava a logistika. Standardní součástí služby ERPORT je navíc zabezpečení našich dat i celého systému na korporátní úrovni, a to je výhoda, kterou si každá firma nemůže dovolit,“ dodává.

Hana Janišová

 
Publikováno: 13. 11. 2020 | Počet zobrazení: 892 článek mě zaujal 202
Zaujal Vás tento článek?
Ano