hnv murr

Modernizovaná 3008 – hezká zvenčí, chytrá zevnitř

V produktové nabídce SUV francouzské značky Peugeot přibude koncem roku modernizovaný model 3008. Nejedná se o drobný facelift, ale o pořádnou změnu, zejména předních partií.

 

Na online tiskové konferenci prvního zářijového dne představili zástupci automobilky facelift druhé generace modelu 3008, který při svém uvedení získal evropský titul Auto roku 2017. A dnes, po čtyřech letech, je tady přepracovaná novinka s novým vzezřením.   
Od svého předchůdce se liší řadou designových úprav – obměnou prošla např. zadní full LED světla, která byla více stylizována do podoby lvích drápů, heraldického symbolu značky. Zásadní změnu přední části charakterizuje nová bezrámová maska chladiče, kdy lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Na agresivnější přední světlomety s LED technologií navazují zalomená světla pro denní svícení. Za povšimnutí stojí absence mlhových světel, která jsou nahrazena zajímavou funkcí „Foggy Mode“ (neboli mlhový režim) přímo ve full LED světlometech. Funkce se spouští zadními mlhovkami.
To, na co jsou tvůrci vozu zvláště pyšní, je však hlavně uvnitř – kromě sofistikovaného interiéru zaměřeného na praktickou eleganci je to i bohatá výbava z oblasti inteligentních technologií. Třitisíceosmička nabízí nejmodernější generaci asistenčních systémů řízení a také nový virtuální i-Cockpit s 12,3palcovou úhlopříčkou (s nastavitelnou grafikou a plně konfigurovatelnou přístrojovou deskou), a zvětšený (z 8“ na 10“) centrální širokoúhlý dotykový displej nabízející jemnější grafiku a rychlejší ovládání. Na rozdíl od trendu vše digitalizovat, je novinka vybavena i poctivou klaviaturou ovládacích tlačítek hlavních funkcí, jako je např. rádio, klimatizace, navigace s hlasovým ovládáním apod.

Vidí i potmě
K pozoruhodným prvkům výbavy nového Peugeotu 3008 je systém nočního vidění, který byl odzkoušen už v modelu 508. Tato unikátní funkce funguje na vzdálenost až 250 metrů, což je více než dosah potkávacích světel, takže umožňuje v nočním provozu nebo za snížené viditelnosti rozpoznat překážky na cestě, jako jsou osoby či zvířata před vozem.
K dalším systémům patří např. aktivní pomoc s podélným a příčným parkováním, protiprokluzový systém, nově s přepínačem jízdních režimů (Standard, Sníh, Bláto, Písek), asistent pomáhající při jízdě na prudkém svahu, aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu) při rychlosti nad 12 km/h apod. Ve výbavě jsou v rámci paketu Drive Assist Plus k dispozici i systém udržení vozidla v jízdním pruhu, který je spojený se systémem ACC Stop and Go, dále pak rozšířené rozpoznávání dopravních značek (nově rozpozná značku Stop, jednosměrný příkaz nebo zákaz předjíždění) či systém automatického nouzového brzdění poslední generace (detekuje chodce i cyklisty) a systém varování před srážkou.
Výrobce neopomenul ani na konektivitu a propojení s chytrým telefonem. Informace jsou zobrazovány na centrálním displeji prostřednictvím připojení Apple CarPlay a Android Auto.

Známé pohony
Ve spalovacích jednotkách budou k dispozici dva benzínové agregáty PureTech. Vybírat lze mezi přeplňovaným 1,2litrovým tříválcem o výkonu 96 kW v kombinaci s 6st. manuální převodovkou nebo EAT8 nové generace, a 1,6litrovým čtyřválcem (133 kW) s EAT8. Diesel zastupuje pouze 1,5litrový motor BlueHDi (nyní již bez dvoulitrové motorizace) o výkonu 96 kW s manuální nebo automatickou převodovkou. K dispozici budou i dvě plug-in hybridní verze (s pohonem buď přední nápravy, nebo 4 x 4 a výkonem 165/220 kW).

 
Publikováno: 22. 10. 2020 | Počet zobrazení: 668 článek mě zaujal 145
Zaujal Vás tento článek?
Ano