its murr Schunk

Citroën Spacetourer – praktická osobní dodávka

Z partnerství PSA, Toyoty a Opelu vznikly osobní dodávky Spacetourer, Traveller, Proace Verso a Zafira Life, nabízející větším rodinám velkorysý vnitřní prostor, velkou variabilitu, pohodlí a hlavně praktičnost. 

 

Jde o téměř totožné modely krabicového tvaru, které se vizuálně odlišují zejména předními partiemi. První jmenovaný Spacetourer jsme měli nedávno možnost vyzkoušet na týdenním testu.
Osobně se mi praktické dodávky velmi líbí. Nabízejí dostatek místa nejen v případě např. stěhování, ale i třeba pro sportovní vyžití. Jezdíte-li s rodinou na kole, nepotřebujete žádné držáky na střechu či na tažné zařízení, prostě kola vložíte dovnitř. Možná mi budete oponovat, že do kombíku dvě kola vložíte také, ale kde je pak komfort? Prostě osobní dodávka dokáže zpříjemnit život, a to nejen při sportu, ale při cestování vůbec.
Citroën vsadil na osvědčený model Jumpy a Spacetourer postavil na jeho základech. V nabídce je ve třech délkách, které označuje XS, M a XL a dvou velikostech rozvoru. K dispozici jsme měli nejmenší verzi XS s délkou 4,6 m. Další dvě jsou odstupňovány vždy po 35 centimetrech, tzn., že verze M je dlouhá 4,95 m a nejdelší XL až 5,3 m.
Právě krabicoidní tvar má své výhody. Stěny jsou rovné, podlaha i strop také, takže když nakládáte, nepřekáží žádné výčnělky. Promyšlené detaily, jako lehce vytažené podběhy kol, lišty v oblasti podběhů, svislé pásy LED denních světel nebo stříbrné pruhy s logem značky spojující přední světlomety, dodávají vozu eleganci. Předek vozu je krátký a udává vlastní tvář vozu. Líbil se mi stejně jako obrovské zadní výklopné víko, které jsem ocenil při odpočinku na cestě za deště. Připadal jsem si, jako na verandě chalupy, když pozoruji déšť. Praktické jsou i elektrické zasouvací boční dveře na obou stranách vozu. Po jejich otevření vznikne velký prostor na nastupování i vystupování ze zadních sedadel.  

Variabilní interiér
Posed za volantem je vyšší, což umožňuje velmi slušný výhled. Přední sedadla poskytují dobrou oporu stehnům i zádům, takže i delší cesty zvládnete bez větší únavy. Druhá řada má nižší boční vedení, ale umožňuje pohodlný posed s dostatkem prostoru nad hlavou i pro nohy, což potvrdil kolega vysoký 195 cm. Do druhé řady sedadel lze pohodlně upnout tři dětské sedačky.
Nespornou výhodou interiéru je jeho variabilita. Tu umožňují kolejnice v podlaze, po kterých lze zadní sedadla posouvat dle potřeby nebo je z vozu vyndat. Posuny jdou velmi jednoduše, není k tomu potřebná síla. Testovaná verze XS dokáže navzdory kompaktním rozměrům uvést až 8 lidí, přitom ještě zůstane 224 l za sedačkami na zavazadla. Pokud nebude třetí řada, je k dispozici objem 1978 l a po vyndání i druhé řady vznikne prostor až 3397 l na převoz čehokoliv.
Palubní deska je přehledná a všechny prvky jsou dobře řidiči na dosah. Grafické ukazatele v kapličce jsou pěkně čitelné i za slunce a poskytují všechny potřebné informace, řidič má navíc k dispozici příplatkový head-up displej. Ocenil jsem manuální nastavování klimatizace elegantními páčkami pod relativně malým 7’’ dotykovým displejem.

Svižný pohon
Pohon varianty XS může zabezpečovat jeden za tří naftových motorizací: 1,6 l a dva 2,0 l propojené s manuální nebo automatickou 6st. převodovkou. Testovanou verzi poháněl dvoulitrový agregát o výkonu 110 kW v kombinaci s 6st. manuální převodovkou. Jeho točivý moment 370 Nm (již při 2000 ot./min) umožňoval dynamické předjíždění, a jelikož jsem nejel plně naložený, užíval jsem si svižnou jízdu. Překvapením byla spotřeba a rejd. Po najetí 1263 km se mi zobrazila průměrná spotřeba 6,8 l na 100 km, což jsem vlivem ne zrovna klidné jízdy nečekal. Díky kratšímu rozvoru (2925 mm) se s dodávkou velmi dobře manipulovalo i v omezeném prostoru. Líbilo se mi výtečné odhlučnění, kde se hluk ani vibrace do kabiny nedostávají, pouze při dálniční rychlosti je slyšitelný aerodynamický svist.

 
Publikováno: 11. 9. 2020 | Počet zobrazení: 41 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 3
Zaujal Vás tento článek?
Ano