its murr Schunk

Nový Renault Captur v roli strategického modelu

Jako jeden z průkopníků kategorie SUV byl Captur uveden na trh už v roce 2013 a v Evropě byl prodejně velmi úspěšný. Jeho nová generace se chlubí výraznými změnami designu z vnějšku i uvnitř, nejnovějšími technologiemi a pestrou škálou pohonných jednotek.

 
Test nezačal nejšťastněji. U vyzvednutého auta po krátké jízdě ztemněla multimediální obrazovka, takže se přes ni nedalo nic ovládat. Podle sdělení techniků vůz z předvýrobní série nevstřebal centrální aktualizace softwaru. Následující den jsem ho vyměnil za jiný Captur a ten už byl v pohodě.
V Alianci Renault-Nissan-Mitsubishi je nový Captur jedním z klíčových modelů ve strategii posilování vzájemných synergií, zejména vývojem společných technologií.
 Oproti předchůdci je o 10 cm delší, má širší rozvor, a díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, sportovnějšími liniemi. Vzhled zvýrazňují kryty nárazníků, černý ochranný pás ve spodní části karoserie a střešní lišty.
V interiéru jsem velmi ocenil novou podobu sedadel, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradel vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je modulární, díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní nakládání. Výrazný je Smart Cockpit lehce natočený směrem k řidiči a ozdobený plovoucí konzolí. Jeho klíčovým prvkem je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palce, tedy svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, přes který dotykově ovládáte nejmodernější technologie. Digitální přístrojový štít nahradil klasické analogové přístroje. Středová konzole s novým plovoucím tvarem je vyvýšená pro lepší ergonomii místa řidiče, řadicí páka je tak v přirozeném dosahu ruky.
Nový Captur nabízí nebývalé množství variant personalizace vozu. Pro exteriér to je na našem trhu až 80 možností rozličných barevných kombinací. Převážná část prodaných vozů má karoserii ve dvoubarevném provedení. V interiéru je možný výběr z 18 obměn barevného prostředí, které doplňuje osm barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole.
Modernizace zasáhla i do rozšířené nabídky pohonných jednotek poslední generace s optimalizovanou spotřebou paliva a emisemi, plnícími nejnovější platné normy. V současnosti už lze sáhnout i po technologii E-TECH Plug-in. Nový Captur se tak stává průkopníkem ve zpřístupnění plug-in hybridního pohonu široké veřejnosti.

V testovaném autě ve výbavě Intens (vyšší ze dvou nabídek) byl nejsilnější zážehový agregát označený jako TCe 155 GPF EDC. Abych to rozklíčoval, tak má objem 1332 cm3, maximální výkon 113 kW, nejvyšší rychlost 210 km/h. Byl v kombinaci se 7st. automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem.   
S téměř nezajetým vozem jsem najel 426 km, dost po Praze a především v jejím okolí. Chválím výkon, pružnost, tichost motoru. Řazení automatu je lehce znatelné, bavilo mě používat pádla pod volantem, bylo to pak pružnější a hladší. Průměrná spotřeba se ustálila na 7,3 l/100, což je vzhledem k charakteru jízdy slušný počin.

Ke zpříjemnění jízdy slouží i kompletní nabídka asistenčních systémů řidiče. Vrcholnou novinkou je Easy Pilot, tedy asistent pro jízdu na dálnici a v koloně, který poskytuje pohodovější řízení v dopravních zácpách i na dálnicích a představuje první krok směrem k autonomním vozům. Pokročilé jízdní asistenční systémy jsou rozděleny do tří skupin - řízení, parkování a bezpečnost. Mají označení Renault Easy Drive a nastavují se pomocí dotykové obrazovky. Renault Easy Connect zase zjednodušuje nové možnosti mobilní komunikace uvnitř i vně vozu pro stálé spojení se světem.
Základní cena nového Renaultu Captur v testované variantě je 600 000 Kč, doporučuji však sledovat akční nabídky a počítat s výdaji za volitelnou výbavu.
 
Publikováno: 11. 9. 2020 | Počet zobrazení: 99 článek mě zaujal 9
Zaujal Vás tento článek?
Ano