hnv murr

Pro dodávky nekontaminovaných plynů

Zcela nový vysokorychlostní, elektricky poháněný turbokompresor, který uvedla společnost Celeroton na trh, je určen pro vzácné a inertní plyny.

 

S uvedením nové řady kompresorů CT-NG rozšiřuje švýcarský výrobce Celeroton své produktové portfolio ultra vysokorychlostních plynových turbokompresorů pro jiné plyny než vzduch. Řada je optimalizována speciálně pro vzácné a inertní plyny. Jako první zástupce byl uveden model CT-NG 2000 pro 100% bezolejovou kompresi helia.
Nabízí maximální průtok 18,5 gps (70 l/s), kompresní poměr 1,17 a maximální rychlost 240 000 ot/min. Může fungovat v jednostupňovém provozu nebo se připojit k více jednotkám v sérii či v paralelních konfiguracích pro zvýšení poměru tlaku a hmotnostního toku. Master/slave ovládání těchto konfigurací je dosaženo pomocí komunikace prostřednictvím průmyslové sběrnice, např. CAN nebo PROFINET.
Platforma CT-NG se vyznačuje modulární koncepcí, která pokrývá několik různých plynů, např. argon, neon, dusík a směsi plynů (např. s ušlechtilým plynem jako nosným plynem), což je umožněno díky provedení vhodné aerodynamiky a přizpůsobení plynů. Rozsah použití pro tuto novou řadu je široký a jejich společným prvkem je nasazení tam, kde je potřeba zajistit dodávky plynu bez kontaminace. Jak zdůrazňuje výrobce, CT-NG 2000 nevyžaduje rotační těsnění, protože koncepce utěsnění kompresoru minimalizuje kontakt technologického pracovního plynu s tzv. smáčenými materiály uvnitř kompresoru. To zaručuje vysokou těsnost a nízkou míru úniku. Tím je umožněn provoz kompresoru ve vodíku, čistém kyslíku nebo i reaktivních a agresivních plynech.
K hlavním výhodám řady CT-NG patří mnohem menší instalační rozměr, snížená spotřeba energie a také absence odlučovače oleje. Tyto vysokorychlostní turbokompresory by měly najít uplatnění např. v polovodičovém průmyslu, aplikacích procesních plynů nebo pro kryogenní aplikace, které byly dosud obsluhovány pomocí velkých a energeticky náročných objemových kompresorů.
Nedávno firma také představila novou řadu turbokompresorů CT-2X se vzduchovými ložisky, která je zaměřena na rostoucí poptávku po vyšším hmotnostním průtoku a tlakových poměrech. Novinka zabírá nejnižší dostupný prostor, nejnižší hmotnost ve své kategorii a nabízí dlouhou životnost, bezolejový provoz a optimalizované náklady.
Turbokompresory řady CT-2X s vlastní elektronikou převodníku jsou založeny na společné platformě, která podporuje modulární rozšíření. Oblasti použití jsou různé, ale všechny mají společnou potřebu přívodu vzduchu bez částic. To je vyžadováno pro mobilní palivové články (např. pro automobilovou, leteckou a kosmickou techniku) a ve stacionárních systémech palivových článků, které se používají pro výrobu energie.

 
Publikováno: 14. 7. 2020 | Počet zobrazení: 772 článek mě zaujal 184
Zaujal Vás tento článek?
Ano