rossleor asseco murr

Originální dobíječka Tesly

Krocani a Tesly spolu zdánlivě nemají žádnou souvislost, ale americký národní svátek ukázal stinnou stránku elektromobility.

 
Ačkoli elektromobily přes rostoucí popularitu vozů Tesla netvoří podstatnou část amerického vozového parku, na místech s větším výskytem vozů této značky, jako je Kalifornie, vznikaly na letošní svátky Díkůvzdání u Superchargerů dlouhé kolony. I když je v Kalifornii přes tisícovku těchto výkonných dobíječek, na uspokojení většího počtu nabíjení chtivých vlastníků elektromobilů to nestačilo. Tesla se snažila kritickou situaci vyřešit mobilní dobíjecí stanicí vytvořenou pomocí akumulátorové jednotky, kterou využívá k budování obřích bateriových úložišť.
Vznikla tak mobilní nabíjecí stanice s kapacitou postačující údajně k nabití až stovky elektromobilů, jíž lze poměrně snadno dopravit na místo, kde je potřeba řešit souběžné dobíjení více vozidel (např. u obchodních center). Tesla Powerpack disponuje kapacitou 210 kWh, Megapack přes 3 MWh. Za předpokladu, že by se 60 vozidel dobíjelo polovičním výkonem 30 kWh na vozidlo, může se teoreticky dostat na cestu 100 vozidel. Objevují se však i upozornění, že situace není tak jednoduchá, a i mamutí baterii je potřeba někdy dobíjet, což samozřejmě také nějakou dobu trvá, o nárocích na energetickou infrastrukturu, která není koncipována na nárazové kumulované požadavky, nemluvě.
 
Publikováno: 17. 1. 2020 | Počet zobrazení: 1323 článek mě zaujal 317
Zaujal Vás tento článek?
Ano