Aimtec hnv murr

Cesta 5G do průmyslu vyžaduje změnu přístupu

Přinést 5G do továrny vyžaduje více než tradiční přístup telekomunikačních operátorů, konstatuje analytická studie ABI Research „5G pro průmyslové aplikace“.

 

5G bude dramaticky získávat význam při poskytování bezdrátového připojení k průmyslovému prostředí, zejména v souvislosti s Průmyslem 4.0, automatizací výrobních procesů a sledováním stavu strojů. Podle globální poradenské společnosti pro technologický trh ABI Research bude do roku 2026 ve výrobním sféře existovat 5,3 mil. 5G připojení.
„Jako technologie bude 5G perfektním řešením pro bezdrátové připojení v továrně, protože umožňuje zřízení rozsáhlé sítě bezdrátových senzorů nebo implementaci aplikací virtuální reality (VR) a rozšířené reality (AR) pro prediktivní údržbu a sledování produktu. Výrobcům nabízí 5G obrovské provozní výhody a zvýšení produktivity, navíc otevírá nové výrobní příležitosti díky integraci aplikací umělé inteligence do výrobních procesů,“ říká Leo Gergs, Research Analyst společnosti ABI Research.
Projekty pilotního nasazení 5G ve společnostech, jako je Schneider Electric ve Francii či Osram a Mercedes v Německu, naznačují, že přivedením 5G konektivity do výrobního závodu se sníží náklady na údržbu o 30 % a celková účinnost zařízení se zvýší o 7 %. I když již existuje řada případů a oblastí použití 5G v průmyslové výrobě, zaměření na vertikální podnik zásadně změní hodnotový řetězec spojený s 5G.
Bude vyžadována mnohem užší spolupráce mezi provozovateli sítí, prodejci infrastruktury a výrobci. Nedávná studie návratnosti investic (ROI), kterou provedla společnost ABI Research, ukázala, že prosazení 5G bude trvat přibližně 14 až 15 let, i když zůstane pouze na spotřebitelském trhu, oproti 10 letům, pokud by existovaly odpovídající podnikové obchodní modely. „Je proto důležité, aby provozovatelé sítí a dodavatelé infrastruktury vyvinuli nové obchodní strategie, které zohledňují požadavky průmyslových výrobců, což by mělo zahrnovat odklon od prodeje (komunikačních produktů a služeb) jako takového a vývoj atraktivních cenových modelů pro další síťové funkce,“ konstatuje Leo Gergs.

Vladimír Kaláb

 
Publikováno: 17. 1. 2020 | Počet zobrazení: 699 článek mě zaujal 171
Zaujal Vás tento článek?
Ano