murr Schunk

Z displejů interaktivní systémy

Řidiči považují v současnosti digitální displeje za běžnou součást svých vozidel. V kokpitech budoucnosti budou hrát ale klíčovou roli v interakci mezi vozem a řidičem.

 

Společnost Bosch proto přichází s produkty, které využívají pasivní 3D technologii k vytvoření realistického trojrozměrného efektu. Ten ve srovnání s běžnými obrazovkami umožňuje rychlejší zachycení vizuálních informací. Hloubka ostrosti displeje znamená, že řidiči mohou rychleji zachytit důležité vizuální informace, ať už z asistenčního systému nebo upozornění na dopravní zácpu. „Upozornění, která vypadají, jakoby měla vyskočit z displeje, jsou mnohem naléhavější," říká Steffen Berns z Bosch Car Multimedia.
Navíc je obraz z kamery např. při parkování realističtější, a řidiči tak mohou lépe odhadnout, kolik mají místa mezi nárazníkem a stěnou garáže. 3D efekt hraje rozhodující roli také při navigaci, protože prostorová hloubka mapy umožňuje lepší orientaci.
Větší a inteligentnější displeje s hlasovým a dotykovým ovládáním vyžadují i větší výpočetní výkon, který dnes zajišťuje až 15 procesorů. Bosch proto místo několika řídicích jednotek používá ke koordinaci HMI pouze jeden počítač a všechny řídicí funkce směřuje na jedinou centrální jednotku.

 
Publikováno: 4. 10. 2019 | Počet zobrazení: 555 článek mě zaujal 103
Zaujal Vás tento článek?
Ano