hnv murr

Citroën Grand C4 SpaceTourer je prostorný, praktický, dynamický

Automobilka po příchodu nové automatické převodovky EAT8 překřtila vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso na C4 SpaceTourer a Grand C4 SpaceTourer. Sdružuje tak pod stejným podpisem moderní a vzájemně se doplňující modely celé rodiny MPV.

 

Jde o jasné označení technologicky vyspělých modelů s výrazným charakterem v segmentu, který zaznamenal v průběhu doby radikální proměny. Oba vozy jsou postavené na stejné platformě, používají užitečné technologie určené k zajištění vysoké úrovně bezpečnosti a snadného řízení. Zákazníci si z nich vybírají jen podle potřeby velikosti auta.
K testu jsme měli větší variantu s označením Grand, ve vyšší výbavě (Style) ze dvou, a s rozsáhlou příplatkovou výbavou. Tento model je nepřehlédnutelný díky energickému stylu s odvážným designem. Má novou dynamickou přední masku a světla umístěná ve třech úrovních nad sebou jsou symbolem současných vozů této značky. Moderní vzhled zadních světel s 3D efektem je založený na plastickém efektu, kterým jejich vnitřní kresba působí.  
Interiér Citroënů mě vždy překvapí některými zvláštními, ale zároveň užitečnými, prvky. Celkově je u Grand C4 SpaceTourer vytvořený ve stylu loftu, prosvětlenému prostoru vládne pohodlí a příjemná atmosféra. Jezdili jsme s autem v 7místném provedení. Přední sedadla měla masážní funkci, dvě samostatná sedadla ve třetí řadě sklopná do podlahy jsou stejně široká jako tři posuvná ve druhé řadě. Při složení všech zadních sedadel vznikne velký zavazadlový prostor s dokonale rovnou podlahou. Se sklopeným opěradlem u spolujezdce se dají převážet předměty o délce až 2,5 m. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný a pohybuje se podle uspořádání v rozmezí od 575 do 1843 l. Zadní víko bylo navíc vybaveno technologii bezdotykového ovládání pouze kopnutím nohy pod snímač v zadním nárazníku. V celém voze je nadstandardně umístěno plno přihrádek a nejrůznějších odkládacích prostorů.
K zvláštnostem patří umístění palubní desky se všemi přístroji nad středový panel. On-line 3D navigační systém s dotykovým kapacitním 7" displejem je pro funkce navigace, telefonu a médií vybaven i hlasovým ovládáním. Funkce Mirror Screen vám umožní duplikovat displej kompatibilního chytrého telefonu na dotykovou obrazovku ve voze, kde je pak telefon snadno a bezpečně ovladatelný. Dalším neobvyklým řešením je umístění řadicí páky, tedy spíše titěrné páčky, automatické převodovky za volant. Ovládání takového voliče jízdních režimů je jednoduché a okamžitě jsem si na něj zvyknul. Zapomenout nesmím na protisluneční posuvné clony na straně řidiče a spolujezdce s integrovanými kosmetickými zrcátky. Posunem ke střeše vytvoříte neobvykle velké čelní sklo s nevídaným výhledem.
Celkově můžete ve voze využívat 15 asistenčních systémů řízení, mají za cíl přinést klidné a bezpečné řízení a pomáhat bojovat s únavou či nepozorností za volantem. Jsou to mj. aktivní tempomat, udržení vozidla v jízdních pruzích, automatické dálkové světlomety či parkovací asistent se zpětnou kamerou.
V autě byl nejsilnější dieselový motor 2,0 BlueHDi v kombinaci s automatickou převodovkou EAT8, uváděné hodnoty – maximální výkon 120 kW, nejvyšší rychlost 210 km/h, kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km. Citroën se chlubí tím, že nová 8st.  převodovka dokáže díky optimalizaci řazení, rozšíření funkce Stop & Start, větší kompaktnosti a nižší hmotnosti dosáhnout v porovnání s předchozí verzí EAT6 až 7% úspory paliva. Ve smíšeném provozu, hodně po dálnici, po městě minimálně, při pohodové jízdě bez tlaku na výkonové možnosti jsem najel 508 km. I za těchto podmínek přesáhla průměrná spotřeba deklarovanou o cca 2 l, a dosáhla na hodnotu 6,8 l/100 km. Při objemu palivové nádrže 55 l to i tak znamená velmi slušný dojezd.

Citroën Grand C4 SpaceTourer je pohodové auto na dlouhé cesty. Pohodlně, bezpečně a svižně dopraví posádku s jejím nákladem do i značně vzdálené cílové destinace. Je takovým vstřícným partnerem na rodinné výlety a dovolenou.
Cena Citroënu Grand C4 SpaceTourer v testované variantě se po započtení možných bonusů a přičtení příplatkové výbavy ustálila na částce 876 300 Kč.  

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 26. 8. 2019 | Počet zobrazení: 1640 článek mě zaujal 305
Zaujal Vás tento článek?
Ano