murr Schunk

Vyspělá a elegantní, to je Mazda6

Ať stojíte před kombíkem či sedanem, titul platí pro obě verze. Mazda6 je prostě elegantní s velkým vnitřním prostorem a velmi pěkným řemeslným zpracováním.

 

Třetí generace Mazdy6 se začala prodávat v roce 2013 a nynější model zůstává pořád třetí generací. Je to tak, automobilka místo další generace svou vlajkovou loď na velmi dobrých základech průběžně modernizovala, a to od roku 2013 hned třikrát, naposledy v loňském roce. V každé modernizaci přišla řada vylepšení a díky tomu patří tento model mezi elitu ve svém segmentu. Po poslední inovaci získala Mazda agresivnější masku a moderní design se sportovními liniemi.
Na týdenní test jsme měli zapůjčený model v provedení sedan ve výbavě Revolution TOP, který poháněl nejsilnější 2,5 litrový agregát ve spojení s 6stupňovým automatem. Mazda už v základní výbavě Challenger nabízí bohatou výbavu, takže každá jiná odráží životní styl svého majitele, který má možnost si interiér personalizovat dle svých pocitů.

Design
Líbí se mi dominantní maska s velkým logem uprostřed, kterou lemují zespodu stříbrné linie zasahující až do protáhlých hlavních adaptivních světlometů s technologií automatického přepínání světel. Tuto kombinaci ve spojení s prostorným nárazníkem si nelze splést s jinou značkou. Siluetě sedanu vévodí dlouhá příď a naznačené linie vypouklých předních blatníků. Nízký profil a stoupající linie přepracované zadní části vytvářejí dynamickou vizáž vozu.     
Musím říct, že sedan na mě zapůsobil od prvního momentu. Vypadá majestátně a ve spojení s 19" koly (225/45 R19) získal na atraktivitě. Nastupování i vystupování je díky širokým dveřím příjemné a překvapí tlumené zavírání dveří. Tím se dostáváme do interiéru, který prošel také lehkou modernizací.

Interiér
Jak píše výrobce, interiér byl přepracován se zaměřením na člověka. Stačí se posadit a dáte mu za pravdu. První dojem je skvělý a zaujme dokonalé řemeslné zpracování a vyváženost linií palubní desky s okolním prostorem.  
Díky výbavě Revolution TOP je interiér čalouněný v kombinaci tmavých prvků s bílou kůží s přiznanými švy evokující luxus. Přední sedadla jsou elektricky stavitelná ve všech směrech, takže trvá opravdu jen pár okamžiků, než jsem si našel tu správnou pozici na svou postavu. Sedáky jsou příjemně tvarovány s dobrým bočním držením a kromě vyhřívání disponují sedadla i větráním, resp. chlazením, což jsem ocenil v 35stupňových vedrech, které ovládli poslední červnový týden Česko. Dominantou palubní desky je velký dotekový displej (8") informačního systému s pěknou a přehlednou grafikou, jenž se za jízdy dá ovládat pouze otočným ovladačem (rozhraní HMI) za řadicí pákou automatické převodovky. To považuji za skvělé a bezpečnější řešení, než ťukat prstem za jízdy na displej. Přibyl také kolébkový volič jízdních režimů umístěný vedle páky. Druhý digitální displej zobrazující kruhové ukazatele (rychloměr, otáčkoměr atd.) je umístěn v kapličce před řidičem. Výtečnou pomůckou řidiče je Head-Up displej promítající údaje o rychlosti, navigaci a dopravním značení, a upozornění bezpečnostních asistentů na čelní sklo.
Velmi oceňuji samostatný panel automatické klimatizace s otočnými ovladači a tlačítky, protože moderní ovládání přes dotykový displej je nepraktické a odvádí pozornost řidiče od řízení.
Zadní sedadla, která jsou také vyhřívaná, nabízejí dostatek prostoru nejen v sedu, ale i v oblasti kolen a loktů. Nad hlavou jsem se svou výškou 174 cm měl velký prostor, a kolega se svými 190 cm se posadil dozadu také, aniž se dotýkal stropu. Příjemnou atmosféru pohodlného cestování doplňuje nejen dostatek odkládacích prostor, ale i značková audiosoustava Bose s 11 reproduktory.
Přístup do zavazadelníku je limitovaný velikostí výklopných dveří, jak jsem zjistil při nakládání třech větších kufrů. Nevýhodou je také vyšší nakládací hrana a absence otvoru na lyže uprostřed opěradel.  

 

 

Motor

Pro Mazdu6 jsou k dispozici čtyřválcové agregáty Skyactiv. Na výběr je z benzínových 2,0 l (107 a 121 kW) a 2,5 l (143 kW) motorů, a dieselových 2,2 l (110 a 136 kW). Benzinové motory disponují atmosférickým plněním, Mazda zatím ke zmenšování jejich objemů nepřistoupila.
Testovaný model poháněl benzínový motor 2,5 Skyactiv-G uváděný pod označením G194. Disponoval výkonem 143 kW a maximem točivého momentu 258 Nm při 4000 ot/min. Poháněl přední nápravu a propojen je pouze s 6stupňovou automatickou převodovkou. Tento motor vypíná při nízké zátěži dva ze čtyř válců. V praxi to není poznat, ale při nízkých otáčkách převodovka vyřadí a dva válce se odpojí.  
Výrobcem udávaná spotřeba v kombinovaném provozu je 6,7 l/100 km (emise CO2 153 g/km). Po týdenním provozu ve stejném režimu jsem naměřil 7,2 l/100 km, což je na sedan dlouhý 4865 mm výtečná spotřeba.
Motor se rozjížděl velmi plynule, je pružný a skvělá je hbitá reakce vozu na pokyn plynového pedálu bez sebemenší prodlevy. Do kabiny se nedostává hluk od motoru ani žádné vibrace. Řazení 6st. automatu je hladké. Sedan má velmi dobrý rejd, který jsem ocenil při parkování. Řízení je plynulé a přesné, v zatáčkách pěkně citlivé, za což může systém GVC (G-Vectoring Control), který monitoruje řízení a chod plynového pedálu a pomáhá řidiči s přenosem hmotnosti na kola.

 

 

Závěr
Mazda6 je vozidlo, jehož řízení vás baví. Svůj styl si dokáže uchovat jak ve městě, tak i na delších cestách, po kterých jsem necítil únavu. Oceňuji bezvadné odhlučnění, luxusní cestování a pocit bezpečí za jízdy.

 
Publikováno: 26. 8. 2019 | Počet zobrazení: 1038 článek mě zaujal 197
Zaujal Vás tento článek?
Ano