Schunk

Všestranné kombi – Subaru Outback 2.5i

Kromě radosti z jízdy Subaru v posledních letech výrazně sází také na bezpečnost. A to jak u zcela nových modelů, tak u průběžně modernizovaného foresteru a outbacku. Součástí standardní výbavy každého subaru je nyní mimořádná bezpečnostní výbava.

 
Subaru šlo vždy svojí cestou. Japonská značka se stala synonymem pro pohon všech kol, dnes je také u většiny modelů standardem automat a balíček asistenčních systémů EyeSight. Ten obsahuje funkce, které se dnes běžně vyskytují i v dalších autech – Subaru se ale odlišuje tím, že je nabízí ve standardní výbavě. Navíc EyeSight pro fungování adaptivního tempomatu, nouzového brzdění, udržování jízdních pruhů a dalších systémů využívá výhradně dvojici kamer pod čelním sklem, které sledují provoz jako lidské oči. Jistě tedy nepřekvapí, že všechny modely Subaru také díky tomuto unikátnímu systému získaly nejvyšší možné ohodnocení v nárazových testech nejen v Evropě (Euro NCAP), ale i USA (IIHS) či Japonsku (JNCAP).

Nezapomíná na off-road
Subaru Outback si právem vydobylo pověst naprosto univerzálního kombi. Pro jízdu mimo asfalt je outback skvěle připraven také díky světlé výšce 200 mm a pokročilému systému pohonu všech kol. Využívá hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku, které sekunduje přibrzďování kol zajišťující rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola. Vše je sladěné specificky pro použití bezestupňové převodovky Lineartronic a korunované režimem X-Mode, který při pomalé jízdě ještě zvyšuje již tak výborné trakční schopnosti pohonu všech kol. X-Mode se aktivuje tlačítkem u páky voliče převodovky, a lze ho zároveň využít pro asistované sjíždění kopců rychlostí, kterou si upravíte brzdou nebo plynem.

Utáhne přívěsy o hmotnosti až 2 tuny!
Prostorné kombi, které má na silnici vynikající jízdní vlastnosti a komfortní podvozek, se neztratí ani v terénu. Můžete s ním jet na dovolenou napříč kontinentem stejně tak jako si udělat výlet mimo silnici, nebo cestovat s obytným přívěsem. Zde se nemusíte nikterak omezovat, protože utáhne karavan s hmotností až 2 tuny, což už jsou velké, dvounápravové přívěsy se šesti až osmi lůžky. Mimochodem v této disciplíně patří mezi nejlepší. Automobily se samočinnými převodovkami mají obecně znatelně nižší tažné schopnosti, které jsou často poníženy o 500 i více kilogramů. Outback tedy není v této oblasti nikterak handicapován.

Neobyčejný boxer
Díky emisnímu šílenství zbyl pod kapotou outbacku pouze jeden motor. Stojí ale za to! Na dnešní poměry neobyčejně velký benzinový boxer nabízí celou řadou specifik. I přes vyšší objem 2,5 litru je překvapivě úsporný, má solidní výkon 129 kW, nechybí mu charisma a díky atmosférickému plnění je zároveň neskutečně spolehlivý a dlouhověký. Ojeté Subaru tak nabízí jedny z nejlepších zůstatkových hodnot na trhu. Náklady na provoz drží na uzdě.  V kombinovaném režimu lze s objemným boxerem v praxi jezdit do 8 l/100 km, což je na tak velký automobil s trvalým pohonem všech kol a samočinnou převodovku téměř na úrovni současných dieselů. Měřili jsme spotřebu také v různých režimech. Při ustálené rychlosti 90 km/h si řekne o 6,1 l/100 km, při dálniční 130 km/h pak spotřebuje 8,5 l/100 km.

Technické údaje

Motor, převodovka:
Vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec pohání všechna čtyři kola. Zdvihový objem 2498 cm3, výkon 129 kW při 5800 ot./min, točivý moment 235 Nm při 4000 ot./min. Samočinná bezestupňová převodovka.

Rozměry:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4820/1840/1605 mm, rozvor 2745 mm. Zavazadlový prostor 0,512 m3. Světlá výška 220 mm, nájezdový úhel vpředu/vzadu 19,8/23,1°, přechodový úhel 20,4°.

Hmotnosti:
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1591/434 kg.

Výkony:
Největší rychlost 198 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s, spotřeba paliva město/mimo město/kombinace 8,9/6,4/7,3 l/100 km.

Cena s DPH: 950 000 Kč
 
Publikováno: 24. 7. 2019 | Počet zobrazení: 65 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 5
Zaujal Vás tento článek?
Ano