Schunk

Volkswagen Multivan ve speciální edici Bulli

Multivan je velmi oblíbený mezi motoristy s všestrannými nároky. Nabízí variabilní interiér s pohodlím limuzíny a výběr rozmanitých variant: s krátkým nebo dlouhým rozvorem, s pohonem předních nebo všech kol a s mechanickou nebo automatickou převodovkou.

 

Řada T je ikonou mezi užitkovými vozy v mnoha podobách, jako Transporter, Caravelle, Multivan i California. Volkswagen jich prodal na celém světě více než 12 milionů po šest generací od T1 až po T6.
Jméno testovaného provedení Bulli vzniklo spojením slov Bus a Lieferwagen (dodávkový vůz) a jeho historie se začala psát už v roce 1950. Jeho cílem je prokázat své kvality nejenom jako mobilní pracoviště, ale současně i jako automobil, se kterým je možné projet celý svět. Pro majitele je tento kultovní vůz srdeční záležitostí, setkávají se ve fanklubech a sdílejí své nadšení pro Bulli na různých akcích a srazech.
I moje první setkání s ním potvrdilo jeho výjimečnost. Do očí mne uhodilo svěží dvoubarevné lakování karoserie v odstínech bílá Candy/metalická žlutá Kurkuma dokonale sladěné s oblíbenými 18" koly z lehké slitiny Disc s klasickým vzhledem s bílými okraji podél ráfků, které se dodávají na přání.
Speciální edice Bulli vychází z verze Multivan Trendline, avšak vznikla i kombinací různých prvků vyšších modelových variant Comfortline a Highline. Oplývá tedy velmi širokou základní výbavou, která u testovaného auta byla umocněna bohatou už zmíněnou výbavou na přání.
Ohromí vnitřní prostor v našem případě 7místného provedení. Všichni cestující mají ve všech směrech spoustu místa. Řidič i spolujezdec mají naprostý komfort v příjemných sedadlech ergonomicky vhodných pro dlouhé jízdy. Palubní deska je uspořádaná pro intuitivní, snadné ovládání všech přístrojů a ovládacích prvků. Mimořádná flexibilita je tím největším přínosem pro život v neustálém pohybu. Pro změnu interiéru na jednací místnost je možné samostatná sedadla v první řadě snadno otočit o 360° bez nutnosti náročného přestavování. V případě potřeby rozšíření zavazadlového prostoru lze samostatná sedadla i zadní lavici jednoduše zcela vyjmout, čímž vznikne ohromný prostor, který pojme kola, lyže nebo třeba kočárky. Úchytná oka v podlaze pak umožňují zajistit zavazadla proti nechtěnému pohybu za jízdy. Nastupování usnadňovaly na obou stranách velké posuvné elektricky ovládané boční dveře s posuvnými okny. Aby bylo všem jasné, jakou edici auto zastupuje, je nápis Bulli všude - na nepřehlédnutelných bočních blinkrech, chromovaných lištách na bocích, na liště zadních výklopných také elektricky ovládaných dveřích nebo na osvětlení nástupních schůdcích.
V autě byl z nabídky nejsilnější diesel 2,0 TDI o maximálním výkonu 146 kW ve spojení se 7st. automatickou převodovkou DSG s možností ručního řazení i pádly pod multifunkčním volantem, a pohon všech kol 4Motion se spojkou Haldex nejnovější generace. V tomto uspořádání výrobce uvádí nejvyšší rychlost 197 km/h, průměrnou spotřebu paliva 8,3 l/100 km.  
V pozici řidiče jsem si lebedil. Ocenil jsem vysoký posed pohodlného elektricky nastavitelného sedadla s opěrkami na obou stranách. Ovládání všech přístrojů vč. navigace bylo velmi snadné a přehled o dění kolem většího auta dávají velká, elektricky nastavitelná, vnější zpětná zrcátka a parkpilot vpředu i vzadu se zpětnou kamerou. Trochu mi vadila lehká prodleva po sešlápnutí plynu při rozjezdu, jinak je řazení plynulé a neznatelné. Spolucestující a zejména děti si s chutí zkoušeli cestování na jednotlivých sedadlech třeba i zády ke směru jízdy. Celkem jsme najeli rekreačním tempem ve smíšeném provozu rovných 500 km při průměrné spotřebě 10 l/100 km. Ta je skoro o dva litry vyšší než deklarovaná, takže při dlouhých cestách je vítaný zvýšený objem palivové nádrže na 80 l.
Pro úplnost dodávám, že na letošním Ženevském autosalonu Volkswagen představil   
nový model Multivan 6.1. Modernizace přichází s mnoha novými asistenčními systémy, poprvé nabízí digitální přístroje a přesvědčí novou generací informačních a zábavních systémů s trvalým přístupem k internetu. Na trh by měl být uveden letos na podzim.
Pořizovací základní cena testovaného modelu Multivan v edici Bulli byla 1 426 923 Kč, celková s výbavou na přání dosáhla na 1 834 724 Kč.

 

 
Publikováno: 24. 7. 2019 | Počet zobrazení: 89 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 7
Zaujal Vás tento článek?
Ano