ITS OnRobot Schunk

Automobilky zažívají v Číně krušné časy..

Sektor automotive se začíná otřásat. Největší automobilový trh světa zaznamenal poprvé po 20 letech pokles.

 
Čínská vláda letos plánuje zavést opatření na podporu domácí poptávky, jež budou součástí širší snahy o posílení domácí spotřeby v Číně, která je po USA druhou největší světovou ekonomikou. Právě obchodní válka těchto dvou hospodářských velmocí se spolu se zpomalením čínské ekonomiky citelně projevily na čínském trhu s osobními automobily. Oproti roku 2017 nakoupili loni čínští zákazníci o 6 % méně aut, necelých 23 mil. Čínský svaz osobních automobilů pro letošek očekává stagnaci trhu a uvedl, že nižší poptávku po autech s benzinovým motorem by prý měl kompenzovat vyšší zájem o elektromobily.
Poloviční pokles prodejů drasticky zasáhnul největší britskou automobilku Jaguar Land Rover, která chystá propouštět v Británii zaměstnance, koncernu General Motors poklesl odbyt v Číně o desetinu a nevyhnul se mu ani Volkswagen - odbyt jeho vozů se v Číně snížil poprvé od roku 1990 o 2 %. České automobilce Škoda Auto se v Číně zatím daří. Loni tam prodala 341 tisíc vozů, což představuje téměř 5procentní nárůst, který je však na tamním trhu výjimkou. Letos uvede Škodovka další novinky, ale pokles čínského trhu, který tvoří třetinu jejích prodejů, by ji rovněž citelně postihnul.
 
Publikováno: 30. 5. 2019 | Počet zobrazení: 183 článek mě zaujal 22
Zaujal Vás tento článek?
Ano