ITS Schunk

Ford Ranger je stvořen pro práci i pro radost

Nejprodávanější pick-up v Evropě se letos představil v ještě výkonnější, úspornější, kultivovanější a technicky vyspělejší podobě. Nejvýraznější novinkou je nová generace výkonných a hospodárných vznětových motorů  EcoBlue.

 

K testu jsme měli vůz Double Cab s vrcholným vybavením Wildtrak ještě s dosavadním nejsilnějším agregátem 3,2 TDCi Duratorq v kombinaci s 6stupňovou automatickou převodovkou se sportovním režimem a s možností manuálního řazení. Výrobce u tohoto uspořádání uvádí maximální výkon 147 kW, nejvyšší rychlost 175 km/h, spotřebu 11,4/7,3/8,8 l/100 km.
Nový Ranger jako první model ve své třídě nabídne předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti již v sériové výbavě. Na přání je nově k dispozici mj. aktivní parkovací asistent, parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní kamera. Elektronický stabilizační systém se standardně dodává s funkcí ochrany před převrácením a stabilizací přívěsu. Varianty s výkonnějšími motorizacemi disponují funkcí aktivního potlačování okolního hluku. Je zkonstruovaný pro provoz v náročném terénu. Má světlou výšku 230 mm, brodivost 800 mm (nejlepší hodnota v dané třídě). Nájezdové úhly 29 stupňů vpředu a 21 vzadu umožňují s jistotou překonávat i velké terénní překážky. V závislosti na zvolené variantě má nosnost až 1252 kg a může táhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.
Z nového Rangeru má vyzařovat suverenita. Změnil se design předního nárazníku a také masky. Středová horizontální lišta je nyní podélně rozdělená na dvě štíhlejší části. Vozy ve vyšších stupních výbavy mají bi-xenonové světlomety a LED denní svícení. Komfortní interiér pohodlím a účelností připomíná osobní vozy. Komunikační a zábavní systém Ford SYNC slouží k ovládání telefonu, audiosystému, navigace a klimatizace buď hlasem, nebo prostřednictvím dotykové 8palcové obrazovky.
Vrcholný Wildtrak dostal speciální oranžový lak Saber a kontrastní povrchovou úpravu masky v tmavém titanovém vzhledu. Stejný odstín se objevuje i na otvorech pro přívod vzduchu v předním nárazníku, krytech zpětných zrcátek, klikách dveří, bočních ventilačních otvorech a na dekoračním rámování ložné plochy. Výsledkem je atraktivní sportovní vzhled.
V interiéru zaujmou luxusní sedadla s částečným koženým čalouněním a logy Wildtrak. Jsou pohodlná i na delších cestách a zároveň poskytují patřičnou oporu v terénu. Zadní čelo korby je opatřené zkrutnou tyčí, která výrazně snižuje sílu potřebnou k jeho zavření a do soustavy centrálního zamykání byl nově integrován i jeho zámek.
Nejpodstatnějším přínosem pro Ranger je nová generace výkonných a hospodárných vznětových motorů 2,0 EcoBlue ve dvou variantách. Bi-turbo provedení s vysokotlakým a nízkotlakým turbodmychadlem o výkonu 157 kW a spotřebu 9,2 l/100 km představuje ve srovnání s dosavadním motorem 3,2 TDCi nárůst o 10 kW. Varianta 125 kW se spotřebou 8,3 l/100 km je přeplňovaná jediným kompaktním turbodmychadlem, a tak má mít rychlou a důraznou odezvu v celém rozsahu otáček. Oba agregáty lze kromě 6stupňové manuální převodovky kombinovat také s 10stupňovou samočinnou skříní. Ta už prokázala své přednosti v rozmanitých modelech jako Ford F-150 a nový Mustang. Díky adaptivním řídicím algoritmům se dokáže plynule přizpůsobovat aktuálním podmínkám, což se logicky příznivě projevuje na spotřebě.
Ale zpět k vlastnímu testu. Najeli jsme 741 km především cestou do a po Krkonoších při příznivé průměrné spotřebě 9,6 l/100 km. Pochopitelně při pouhém pohonu zadní nápravy pro běžnou jízdu. Pohon 4x4 bez redukce i s redukcí do náročného terénu jsme zkusili jen zběžně, v nepříliš extrémně náročných terénech na lesních cestách. Ovládají se za jízdy pouhým otočením ovladače elektrického přepínání. Z výbavy na přání jsem zvláště v zimním období ocenil rolovací hliníkový kryt nákladového prostoru v ceně 47 000 Kč bez DPH.
Základní cena Fordu Ranger v testované verzi je 1 047 700 Kč bez DPH. Inovovaný model už s 2,0 EcoBlue motorem se u nás objeví před polovinou letošního roku.

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 30. 5. 2019 | Počet zobrazení: 267 článek mě zaujal 36
Zaujal Vás tento článek?
Ano