ITS Schunk

Kombi od Peugeotu se povedlo

Peugeot loni nejdříve uvedl nový fastback 508 a po několika měsících také novou generaci kombi 508 SW, která byla oficiálně představena na autosalonu v Paříži. Do prodeje by měl jít v červnu.

 

Protože po karoserii typu kombi již není taková poptávka jako dřív, za což může rostoucí zájem o SUV, rozhodla se automobilka jít trochu jinou cestou, více stylovou. A to se jí podařilo, jak jsme se mohli přesvědčit na okružní jízdě po různých silnicích malebnou krajinou Posázaví, kde byl uspořádán testovací okruh.
Nový kombík již není ten klasický, který měl nálepku pouze praktického vozu, jde o opravdu velmi pěkně a precizně vytvořenou karoserii se sportovnější a dynamickou siluetou. Má moderní, propracovaný tvar, který byl dosud vidět jen u luxusních automobilek. Je stejně vysoký jako fastback (1420 mm) a oproti předchozí generaci je o 60 mm nižší. Zajímavostí je, že byly zachovány stejně jako u fastbacku bezrámové dveře, což není pro kombi typické. Výrobce spojil atletickou eleganci a praktičnost z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru, který může být vybaven hands free otevíráním. Zavazadelník má oproti jiným konkurentům menší prostor pod krytem (530 l), ale po sklopení zadních opěradel nabídne 1780 l.    

Interiér a vlastnosti
Velmi pěkně zpracovaná karoserie nabízí i pohodlný a luxusní interiér, který je vybaven nejnovější verzí kabiny tzv. i-Cockpitem s malým volantem (u některých modelů perforovaným) a vysoko umístěnou přístrojovou kapličkou s virtuálními budíky. Tento styl mě osobně velmi vyhovuje. Vysoko hodnotím také středový displej jemně natočený na řidiče, pod kterým je klaviatura se základními prvky ovládání, jako je klimatizace, rádio, navigace, infotainment a další. Praktický je i středový tunel s velkou zavírací schránkou. Ostatně odkládacích přihrádek a schránek má 508 opravdu dost.
Jízdou několik desítek kilometrů (zhruba 120) po okresních silnicích, zčásti i po dálnici a silnicích I. třídy, jsme měli možnost vyzkoušet jízdní vlastnosti nového modelu. Podvozek je pečlivě naladěn, velmi dobře dokáže utlumit drobné výmoly, zajišťuje skvělou stabilitu a při rychlejším projíždění zatáček se nenaklání. Má dokonalou kontrolu nad pohyby karoserie. Překvapením byl opravdu malý poloměr otáčení, který bych u tak velkého vozu s délkou 4778 mm nečekal. Díky tomu se dokáže přizpůsobit různým prostředím. Ve městě je hbitý, na dálnici dokáže být v závislosti na motorizaci dravcem. Jízda je komfortní a vzhledem k rozvoru 2793 mm je dostatek místa na všech sedadlech. Navíc je zachován pěkný prostor nad hlavou u zadních pasažérů, i když má střecha svažující linie. Je o 4 cm větší než u fastbacku. A v kabině bylo ticho. To znamená velmi pečlivé odhlučnění.

Motory
Jsou stejné jako u fastbacku, tj. PureTech a BlueHDi s  technologií SCR. U benzínových jde o dvě verze PureTech se zdvihovým objemem 1,6 l o maximálním výkonu 133 a 165 kW, obě propojené s 8stupňovým automatem EAT8. Při režimu ECO se automat podle podmínek přepíná do režimu neutrál. Tento systém řidič vůbec pocitově nevnímá, ale lze tak zmenšit spotřebu paliva asi o 3 %, jak udává výrobce. Dieselové jednotky BlueHDI jsou čtyři, dvě 1,5 l disponují výkonem 96 kW a jsou propojeny buď s 6st. manuálem nebo s EAT8. Dvě dvoulitrové motorizace nabízí výkon 120 a 130 kW a jsou propojeny pouze s automatem EAT8. Ve druhém pololetí letošního roku přibude ještě výkonná benzínová verze Hybrid Plug-In s dojezdem 50 km v elektrickém režimu. Výbava i podpůrné a bezpečnostní prvky zcela kopírují nabídku fastbacku.

Petr Kostolník

 
Publikováno: 30. 5. 2019 | Počet zobrazení: 213 článek mě zaujal 31
Zaujal Vás tento článek?
Ano