ITS OnRobot Schunk

Mazda 3: hatchback s bohatou výbavou

Před měsícem uvedla japonská automobilka novou generaci Mazdy 3 na český trh. Díky řemeslné dovednosti designérů dokáže povrch karoserie vytvářet úžasnou hru se světlem.

 

A jak je to možné? Jednoduše, modeláři vytvářejí finální návrh ručně z hlíny, protože věří, že do toho vloží i duši. Když se totiž zadíváte na linie karoserie, jsou pokaždé jiné, záleží na světle a okolí. V každém případě jde o svůdný hatchback se sportovním duchem. Jak řekl zástupce automobilky: Hra světla s plynoucími liniemi dává vozu dojem pohybu, i když zrovna stojí.
Mazda 3 je k dispozici v karosářských variantách hatchback a sedan. Při dynamické prezentaci jsme měli možnost vyzkoušet pouze hatchback, protože sedan ještě nebyl k dispozici. Vnější design díky podmanivé červené barvě, nízké siluetě a dlouhé kapotě, dokáže uchvátit. Prostě se s ním chcete svézt. Pak stačí otevřít široké dveře a nastoupit.
Interiér je útulný s prvky jednoduchosti a dobrou ergonomii. Všechny prvky jsou ve výborném dosahu řidiče. Přehledný digitální přístrojový štít je dodáván ve standardní výbavě, stejně jako široký středový 8,8" displej s jednoduchým ovládáním pomocí kruhového ovladače na středovém panelu před loketní opěrkou, což zaručuje jeho snadnou obsluhu. Displej je vybaven intuitivním systémem navádění a není dotykový. Mazda tak přispívá k větší bezpečnosti za jízdy. Líbila se mi prémiová audiosoustava Bose s 12 reproduktory (ve vyšší výbavě Plus), která dokáže navodit výtečnou koncertní atmosféru. A to i díky výbornému odhlučnění, na kterém si dal výrobce opravdu záležet. Přitom nejde jen o použité materiály, perfektního odhlučnění bylo docíleno např. omezením počtu otvorů v karoserii nebo aspoň jejich zmenšením. Proti vibracím jsou určité body na karoserii vybaveny tlumicími materiály, takže se do interiéru nepřenášejí rázy od silnice. Naladění podvozku je výborné a řazení pěkně přesné.
V nabídce motorizací jsou momentálně k dispozici dvě jednotky s technologií Skyactiv. U Mazdy totiž zatím nenajdeme elektromobil ani hybrid, pouze spalovací motory s Mild-hybridním systémem. Benzínový dvoulitrový čtyřválec (G122) o výkonu 90 kW a max. krouticím momentem 213 Nm je poměrně svižný s pěkným lineárním projevem. K dispozici je rovněž s vypínáním válců. Dieselový agregát (D116) 1,8 l disponuje výkonem 85 kW a max. krouticím momentem 270 Nm, snižuje objem výfukových plynů a zajišťuje plynulejší odezvu. Obě motorizace lze pořídit jak s manuální převodovkou, tak s automatem. Ještě na podzim letošního roku přibude revoluční motor Skyactiv-X, tzv. „Diesel na benzín", jak jej výrobce označuje, který má kombinovat výhody spalovacího a vznětového motoru.
Cena této elegantní novinky v nižší střední třídě začíná na 520 900 Kč, což rozhodně není málo, ale Mazda do ceny zahrnuje i bohatou základní výbavu, jako je např. head-up displej, LED technologie, digitální přístrojový štít, klimatizace, adaptivní tempomat, centrální zamykání, systém hlídání jízdních pruhů i mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek nebo systém monitorování řidiče. Tento nový systém pomocí dvou kamer upozorní řidiče na únavu a také, pokud se delší dobu dívá do mobilního telefonu. Zajímavostí je, že pro hatchback i sedan jsou ceny totožné.  

Petr Kostolník

 
Publikováno: 30. 5. 2019 | Počet zobrazení: 172 článek mě zaujal 22
Zaujal Vás tento článek?
Ano