ITS Schunk

Volkswagen T-Roc - SUV pro všechny generace

Tímto modelem uvedla automobilka do segmentu kompaktních SUV další atraktivní vůz, situovaný pod modelem Tiguan. Svým sportovně moderním designem reprezentuje nový emocionální designérský styl značky. Můžete si ho v maximálním rozsahu individualizovat, nabízí inovace na základě digitalizace, nejmodernější asistenční systémy, dynamické jízdní výkony. Svědčí mu pohyb jak v městském prostředí, tak i v neschůdném terénu.

 

T-Roc je všestranný, má kompaktní rozměry, atraktivní, sportovní proporce a vysoce funkční interiér. Vyniká rozsáhlou výbavou a především nabízenými barevnými kombinacemi. Je prvním SUV Volkswagenu, které si zákazníci mohou objednat s dvoubarevným lakováním, s výrazným vizuálním odlišením střešní partie. Vzhled nového pětidveřového vozu zásadně definuje několik stylistických prvků. Na přídi to je široký celek masky chladiče s nezaměnitelnými integrovanými dvojitými světlomety a oddělenými zdroji světla. Prodlouženou siluetou formálně připomíná kupé. Vzhled terénního vozu mu dávají tmavé plastové díly po celém obvodu karoserie, které chrání podběhy kol, boční prahy, příď i záď.
Interiér s moderními povrchovými úpravami žije v symbióze s vnějším vzhledem. Kombinací panelu přístrojů Active Info Display a informačního a zábavního systému vzniká nové, digitální uživatelské prostředí s velkým důrazem na interakci. Prostřednictvím chytrého telefonu a systému Car-Net lze využívat širokou nabídku internetových služeb a aplikací, včetně balíčku Security & Service. Na poměrně malý vůz s délkou 4234 mm nabízí velkorysý prostor pro všechny cestující, vzadu se však musí vzrostlejší postavy lehce uskrovnit. Zavazadlový prostor se pohybuje v rozmezí od 445 až po 1290 l při sklopení opěradel zadních sedadel, dělených v poměru 60:40.
Nabídka pro T-Roc zahrnuje benzínové TSI a dieselové TDI motory s pohonem předních nebo všech kol, manuální i automatické převodovky. Původně jsme k testu dostali auto s 2,0 TDI, ale to jsme museli obratem vrátit vzhledem k hlášené vadě řízení motoru EPC. Následně jsme vyzkoušeli ještě nezajetý T-Roc s 2,0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou 7stupňovou převodovkou DSG a s pohonem všech kol 4Motion. Nejvyšší rychlost udává výrobce 216 km/h a spotřebu 8,4 / 5,7 / 6,7 l/100 km. Prostřednictvím systému 4Motion Active Control lze jednoduše pomocí otočného ovladače aktivovat jízdní profily, které jsou přizpůsobené různým podmínkám. Na výběr jsou možnosti Sníh, Offroad a Offroad Individual. V dalším módu Onroad pak lze nastavit další, jako např. úsporný Eco nebo dynamický Sport. Zimní počasí jsme nezažili, ale ostatní režimy jsme v sychravém podzimu vyzkoušeli, jízdní vlastnosti se mění znatelně, takže si vyberete v rozličných situacích. Systém rovněž nepřetržitě komunikuje s asistenty pro jízdu z kopce, rozjezd do kopce, elektronickým stabilizačním systémem a elektronickou uzávěrkou diferenciálu. V závislosti na zvoleném profilu se mění také vlastnosti pohonu, jako je citlivost plynového pedálu, časování řazení rychlostních stupňů, brzdění motorem. K výborné ovladatelnosti přispívá i sportovní podvozek, který je součástí sériové výbavy linie T-Roc Sport Line.
A právě tu měl i testovaný vůz. Najdete v ní mj. 17palcová kola z lehké slitiny, zářící červené brzdové třmeny, tmavě červená zadní světla, zatmavená zadní okna, pedály s povrchem z ušlechtilé oceli, multifunkční volant v kůži. Příjemná a pohodlná jsou při dlouhých cestách přední sportovní sedadla s dobrým bočním držením.
Připomínám ještě některé další asistenční systémy, kterými T-Roc oplývá. Jde třeba o  multikolizní brzdu, asistenty pro jízdu v jízdním pruhu, pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi rozpoznávání chodců a nouzového brzdění City, pro jízdu v dopravní koloně, pro bezpečné couvání z parkovacího místa, sledováním slepého úhlu, adaptivní tempomat, zadní kameru apod.
Celkem jsme najeli 601 km, nejvíce cestou za výlety v Karlovarském kraji, městský provoz v Praze ukousl asi 200 km. Průměrná spotřeba se ustálila na 7,6 l/100 km, což je vzhledem k charakteru jízdy slušný výsledek. Ve městě je T-Roc hbitý, dobře se s ním parkuje, na dálnicích a běžných silnicích naplňuje požadavky na svižnou, pohodlnou dopravu, do terénu jsem zavítal jen povrchně, abych na téměř nové auto nekladl nadbytečné nároky. První obchodní výsledky ukazují, že T-Roc je atraktivní pro zákazníky všech věkových kategorií, pro mladé i starší páry, nezatížené náročným rodinným cestováním.
Základní cena modelu T-Roc v testované verzi je 820 900 Kč, s příplatkovou výbavou se vytáhla na 1 020 800 Kč.

Oldřich Šesták, foto autor

 
Publikováno: 31. 1. 2019 | Počet zobrazení: 358 článek mě zaujal 54
Zaujal Vás tento článek?
Ano