Schunk

Škoda Kodiaq SportLine zdůrazňuje hbitost a dynamiku

Tento model mladoboleslavské automobilky je zatím nejdražším, a tedy nejluxusnějším z rodiny Kodiaq. Specifický styl sportovně laděné verze je kombinován s všestrannými kvalitami vozu. Díky mnoha novým působivým detailům patrným z vnějšku i uvnitř dává pocit určité výjimečnosti.

 

Sportovní nádech hledejme v tomto případě v zajímavých designových úpravách nikoliv ve zvýšené výkonnosti. Té se nasytíme až u modelu Kodiaq RS, který byl nedávno představen na autosalonu v Paříži.
Při pohledu zvenčí SportLine zaujme černě lakovanými prvky karoserie a speciální výbavou. Černé jsou maska chladiče, kryty zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken, černé prvky jsou i ve spodní části předního nárazníku. Pohledu zezadu dominuje tenká stříbrná lišta pod nárazníkem. Ve standardní výbavě má exkluzivní 19palcová kola z lehkých slitin, na přání jsou i 20palcová.
Základní výbava je velmi bohatá. SportLine nabízí mj. přední Full LED světlomety a LED zadní sdružené svítilny, systém bezklíčkového vstupu i startování KESSY, a pro něj připravená sportovní sedadla s potahem z materiálu Alcantara a stříbrným prošitím. Mají velmi dobré boční vedení při rychlém průjezdu zatáčkou, zároveň jsou pohodlná, což jsem ocenil na dálkových jízdách s dlouhou dobou za volantem. Stříbrné obšití je i na hlavici řadicí páky a na multifunkčním sportovním volantu, který je ve vozech s převodovkou DSG vybaven i ovládacími prvky pro řazení. Sportovní charakter navíc zvýrazňuje i černě čalouněný strop, pedály z ušlechtilé oceli a speciální zobrazení hodnoty přetížení, tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru a teploty oleje i chladicí kapaliny na obrazovce infotainmentu.
Ke standardní výbavě patří tedy i infotainment Amundsen s vrcholným navigačním systémem Columbus, mobilními online službami a rovněž i se systémem Rear View Camera, který díky širokoúhlým objektivům kamer na přídi, zádi a v krytech vnějších zpětných zrcátek zobrazuje na palubním monitoru několik různých pohledů na okolí vozu. Mezi nimi je i virtuální pohled z ptačí perspektivy a 180˚ záběry z okolí přídě a zádi, což ulehčuje řízení v nepřehledných situacích nebo terénu. Mnohokrát jsem je ocenil zejména při vyjíždění a zajíždění do malých a nepřehledných míst. Často jsem využíval i další součást standardní výbavy, volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Individual) ovlivňující řízení motoru, automatické převodovky a posilovače řízení. U vozů s pohonem všech kol je k dispozici i režim Snow. Sportovně elegantní styl vozu podporuje rovněž ambientní LED osvětlení interiéru s nabídkou deseti barev, karbonový dekor na přístrojové desce a bočních lištách apod. Z asistenčních systémů připomínám alespoň asistenta pro couvání s přívěsem, systém varující před vozy v mrtvém úhlu, nouzové brzdění, ochranu chodců, další asistent v případě hrozící nehody zavře boční i střešní okna a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
SportLine je v nabídce jak s pohonem předních, tak také všech kol, se zážehovými i vznětovými motory, mechanickými a automatickými převodovkami. K testu jsme měli auto ve vrcholovém provedení s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW, se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem 4x4. U tohoto uspořádání výrobce uvádí nejvyšší rychlost 209 km/h, zrychlení 0‒100 km/h za 8,8 s, spotřebu paliva 6,3/5,5/5,7 l/100 km. Převodovku je možné využívat v automatických režimech D a S, i řadit ručně pákou voliče nebo ovladači na volantu. Řídicí jednotka pohonu všech kol neustále propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za normálního provozu posílá maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.
Testované auto bylo v sedmimístném provedení se dvěma sedadly ve třetí řadě. Ta jsou spíš pro menší lidi a raději ne na dlouhou cestu. První dvě řady však poskytují velkorysý prostor i vyšším a objemnějším osobám. Uprostřed se dají sedadla sklápět v poměru 60:40, standardně jsou posuvná v podélném směru až o 18 cm, individuálně nastavitelný je rovněž jejich sklon. Obdivuhodný je tradičně zavazadlový prostor s objemem 720 až 2065 l při sklopení zadních sedadel.  
To vše jsme velmi oceňovali zejména při dálkové cestě ve čtyřech lidech přes Tatry do Zakopaného a následně do Krakova. Mile na ní překvapí třeba i taková zdánlivá, leč velmi nápaditá drobnost, jako paket pro spaní, do něhož patří komfortní hlavové opěrky na krajních sedadlech druhé řady a dvě přikrývky v cestovním pouzdru. Při najetí 1775 km jsme se nesetkali s ničím rušivým, jízda byla pohodlná, komfortní, svižná. Kodiaq je k řidiči a celé posádce velmi vstřícné auto do nejroztodivnějších podmínek. Vzhledem k charakteru cesty si velmi cením dosažené průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.
Základní cena testované verze Škody Kodiaq SportLine je 1 035 900 Kč.

Oldřich Šesták, foto autor

 
Publikováno: 1. 1. 2019 | Počet zobrazení: 860 článek mě zaujal 107
Zaujal Vás tento článek?
Ano