Schunk

Peugeot Rifter evokuje dobrodružství

Na letošním jarním autosalonu v Ženevě představila značka Peugeot nový model, který dostal neotřelé jméno Rifter. V září letošního roku už novinka vstoupila i na český trh a kromě nových technologií a inovovaných motorů s sebou přivezla i vyspělé prvky, kterými disponují modely vyšších tříd.  

 

Novinka by měla být následovníkem modelu Partner Tepee, ale s více zaoblenou a robustnější karosérií MPV. Už při prvním pohledu vyzařuje z karoserie tohoto modelu dynamická hravost a dobrodružství. Ve srovnání s modelem Tepee narostly rozměry ve všech směrech.
Rifter je vyráběn ve dvou délkách, přičemž obě zahrnují 5- a 7místnou konfiguraci. Díky použité platformě EMP2, na které Peugeot staví své nejnovější osobní modely, bylo možno celkově zvětšit rozměry. Kratší verze (d, š, v) má: 4403 x 1848 x 1878 mm. Delší karoserie je stejně vysoká, ale s délkou 4753 a výškou 1882 mm. Rozvor 2785 mm je u delší verze o 190 mm delší (celkem 2975 mm), čímž bylo docíleno opravdu velkého vnitřního prostoru.
Designéři upravili přední partie vozu tak, aby byla větší příbuznost s designem nových řad osobních modelů značky, přitom mu ale dodali výraznou stylistickou identitu. Dominantním prvkem vertikální masky je logo značky umístěné uprostřed mezi velkými světlomety. Boční proporce jsou pěkně vyvážené s vystouplými prolisy ve spodní části dveří a nad velkými oblouky kol, které jsou navíc chráněny černým oplastováním. To je vedeno po celém obvodu karoserie a díky krátkým převisům a vysoké linii oken vynikne dravost designu. Střešní nosiče se povedlo umístit tak, že přirozeně splývají s vozidlem. Zádi vévodí široké páté dveře ohraničené vysokými vertikálními svítilnami s typickými třemi drápy. Celkové outdoorové vizáži napomáhá vyšší světlá výška, široké prahy a velká kola.   

Propracovaný modulární interiér
Svůj jedinečný koncept Peugeot i-Cockpit dala automobilka do vínku i novému Rifteru, který tím získal na přitažlivosti a pěkně vyváženém interiéru. V tomto segmentu se objevuje vůbec poprvé a kromě zploštělého volantu s ovladači nabízí velký, dobře čitelný (i na slunci) 8palcový dotykový displej, zvýšenou polohu řidiče nebo designově vylepšenou přístrojovou desku. Velký kapacitní displej je příhodně umístěn uprostřed palubovky nad průduchy klimatizace tak, aby jej měl řidič ve velmi dobrém dosahu. Infotainment poslední generace nabízí připojení Bluetooth i bezdrátovou nabíječku. 3D online navigaci lze ovládat hlasem.
Praktické je ovládání klimatizace manuálně přepínači pod průduchy klimatizace a ne na dotykovém displeji. Interiér kabiny je pěkně esteticky vyvážený, s praktickými prvky. Co zaujme, je opravdu velký počet odkládacích míst a schránek umístěných po celé kabině (prostorná ve středové konzole, ve dveřích, v první i ve druhé řadě, v podlaze, ve stropě i v zavazadlovém prostoru). Například spolujezdec má k dispozici obrovskou (186 l) klimatizovanou schránku před koleny díky vychytávce, že se přesunul airbag nad přední sklo.  
Posuvné široké boční dveře nyní nabízejí velmi snadný nástup i výstup z druhé řady. Došlo zde k optimalizaci uložení vodicích kolejniček, čímž bylo dosaženo zlepšení vnitřního prostoru. Ve druhé řadě není lavice, ale tři samostatná sedadla, takže na ně lze upevnit až tři dětské sedačky. Přitom se sedadla dají jednotlivě sklápět a složit do roviny. U 7místné verze (jak krátké, tak i dlouhé) lze samostatná sedadla třetí řady posouvat nebo i zcela vyjmout. Prostor pro zavazadla se pohybuje u 5místé verze v rozmezí od 775 l (krátká délka) až po 4000 l u delší verze. Jedinečné je v tomto segmentu i zadní víko s otevíratelným oknem.

Výkonné motory
Všechny agregáty splňují nejnovější normu Euro 6.c (Euro 6.2) a jsou připraveny i pro nadcházející homologační cyklus WLTP.
K dispozici je benzínová jednotka 1,2 PureTech o výkonu 81 kW (propojena s 5stupňovou manuální převodovkou), ke které přibude v příštím roce ještě motorizace 1,2 PureTech o výkonu 96 kW s 8stuňovým automatem.
Z dieselové nabídky je na výběr 1,5 BlueHDI ve třech výkonových variantách: 56, 75 a 96 kW. Nejsilnější může být propojena s 6stupňovou manuální převodovkou nebo 8stupňovým automatem EAT8. Všechny dieselové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR).

Bezpečnost v technologiích
Rifter disponuje širokým seznamem technologických prvků (v závislosti na dané výbavě), který je v tomto segmentu nevídaný. Například elektrická parkovací brzda, adaptivní tempomat (u EAT8 dokáže i vůz zcela zastavit), systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením, aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém sledování pozornosti řidiče, systém nouzového automatického brzdění, kontrola stability přívěsu, automatické přepínání dálkových světel, couvací kamera s možností zobrazení ptačí perspektivy nebo „zoom“ s přiblížením překážky, sledování mrtvého úhlu a hands-free přístup a startování.
Příplatkový systém Advanced Grip Control si poradí i s nezpevněným povrchem a funkce HADC (Hill Assist Descent Control) umožní automaticky sjíždět optimální rychlostí velmi strmé svahy.  
Nový model Rifter je velmi slibným přírůstkem v portfoliu značky. Jeho devizou je modularita, velký objem a kompaktnost ve městě. Díky platformě EMP2 poskytuje vynikající kombinaci komfortu a jízdních vlastností a vyšší světlá výška umožňuje využití i v náročnějším terénu.

Najdi si svou verzi
Na výběr jsou tři nemetalické a 5 metalických barevných odstínů karoserie. Výbavové stupně jsou celkem tři a i ta nejjednodušší Active zahrnuje širší výbavu ve srovnání s konkurencí stejné kategorie. S plnější výbavou je Allure a nejvyšší elegantní GT Line nabízí specifické prvky v odstínu černého Onyxu na karoserii a exkluzivní doplňující exteriérové i interiérové prvky. V příplatkové výbavě je v nabídce i verze 4×4 Dangel.

 
Publikováno: 1. 1. 2019 | Počet zobrazení: 635 článek mě zaujal 101
Zaujal Vás tento článek?
Ano