Aimtec hnv murr

BASF rozšiřuje ultraplasty pro elektromobily

Na trh přichází nová generace polyesterů Ultradur HR se zlepšeným zpracováním i vyšší tekutostí a vyšší odolností proti hydrolýze. Mezi nimi je i speciální třída hi-tech plastů určená pro komponenty v elektrických vozidlech.

 

Od doby, kdy firma BASF uvedla poprvé na trh nový plast s označením Ultradur, vyvinula už zhruba tucet HR-modifikací (HR = hydrolysis resistant, odolný proti hydrolýze) tohoto materiálu s 15, 30 a 50% výztuží ze skelných vláken, s vysokou tekutostí, nárazově modifikovaných, laserově značkovatelných nebo s látkami zpomalujícími hoření. Typické aplikace lze nalézt především v automobilové elektronice, jako jsou např. kryty řídicích jednotek, konektorů, snímačů, nebo nabíjecích zástrček či konektorů ve vysokonapěťovém obvodu elektromobilů.

Dobré zpracování, cenné vlastnosti
S třídou Ultradur nabízí BASF špičkové PBT materiály (polybutyltereftalát), vhodné zvláště pro použití v náročných prostředích. Umožňují dosahovat dlouhou životnost a vynikající provozní spolehlivost automobilových komponent. Typy HR mají značně zvýšenou odolnost vůči alkalickým médiím, které mohou vyvolat praskání materiálu. To platí i pro nový stupeň Ultradur B4331 G6 HR se zvýšenou stabilitou taveniny a tekutosti při zpracování. Při zkouškách nezaznamenává tento plast žádné zvýšení viskozity ani při dlouhých dobách prodlevy a při vysokých teplotách - což je nejlepší základ pro stabilní a snadné zpracování. Materiál může být rovněž značen barevně pro rozlišení vysokonapěťových konektorů. Zásuvné konektory mohou být nyní menších rozměrů, přičemž je stále zajištěna odolnost vůči vyšším napětím. Tím je možné ušetřit náklady i hmotnost komponent.

Zacíleno na elektromobilitu
Požadavky automobilového průmyslu na vysoce efektivní senzory pro oblast elektrické mobility a autonomního řízení se zvyšují. Společnost BASF proto dále rozvíjí své spektrum termoplastických polyesterů odolných proti hydrolýze. Rozsáhlý sortiment Ultradur HR obsahuje nyní Ultradur B4330 G6 HR High Speed, vysoce tekutý a lazurovaný typ s 30% vyztužením skelnými vlákny, Ultradur B4330 G10 HR, s 50% výztuží skleněnými vlákny a Ultradur B4331 G6 HR, což je materiál nové generace s optimalizovanými procesními charakteristikami, který je k dispozici jako nebarvená třída - v černé verzi značkovatelné laserem, a v oranžové pro komponenty v elektromobilech.
Pro vybrané automobilové aplikace vyvinula firma BASF Ultradur B4450 G5 HR s 25% výztuží skleněnými vlákny. Nově vytvořený materiál kombinuje odolnost proti hydrolýze s retardérem hoření, vysokou odolností proti pronikání a nízkou hustotou kouře - tento soubor vlastností je mj. zaměřen na elektrická vozidla s přísnými bezpečnostními požadavky a mnohem vyššími proudy než u klasických pohonů. Díky nízkým hodnotám zamlžení podle emisního testu VDA 278 je vhodný pro použití v interiérech automobilů i v pouzdrech řídicích jednotek.

 
Publikováno: 1. 1. 2019 | Počet zobrazení: 1332 článek mě zaujal 314
Zaujal Vás tento článek?
Ano