hnv murr

Výroba a repase kol železničních vozidel

Společnost ISCAR známá v podvědomí strojařské veřejnosti jako proletář systémů pro zapichování a upichování rozšiřuje již roky své pole působnosti v oblasti strojního obrábění, a tak se v jejich portfoliu najde i něco pro oblast kolejových vozidel.

 

Jeden za segmentů týkající se železničního průmyslu je výroba a repase železničních kol a náprav vůbec. Není ani tolik výrobců, kteří spadají do tohoto odvětví, jako se najde dodavatelů snažících se ukrojit si svůj podíl z tohoto možného odbytiště nástrojů. Konkurence je veliká a podmínky obrábění složité.
Obrábění železničních kol patří do oblasti těžkého soustružení. Proto také nástroje k tomuto účelu určené jsou v ISCARu vedeny v sekci Heavy-Turn. Tato skupina nástrojů je reprezentována nožovými držáky na tangenciálně upnuté čtyřbřité destičky LOMX a LNMX. Destičky LNMX jsou vyráběny v široké škále rozměrů. Pro tyto hrubovací operace se doporučují v rozměrech 19, 22 a 30 mm. LOMX jsou vyráběny s velikostí řezné hrany 40 mm. Odpovídající nožové držáky mají označení PRWR/L 50-55 (pro destičky LNMX) a PLBOR/L 5050T-40 (pro destičky LOMX). Obě typy destiček jsou v držáku jištěny páčkou.

Kombinovaný nástroj PRWR/L 50-55 s destičkami LNMX a výměnnými kazetami
Destičky LNMX mají volbu tří typů utvařečů – WF hloubku záběru 0,3–3,5 mm, WM hloubku záběru 1,5–7,0 mm, WR hloubku záběru 3,0–12 mm. Rozsahy posuvů se pohybují mezi 0,3 až 2 mm/ot.     
K výběru jsou zatím čtyři druhy jakostí karbidů řady SUMO TEC IC8150, 8250, 9150 a 9250. Všechny s MT CVD TiCN povlakem a další tenkou vrstvou alpha Al2O3. Vlastnosti základních substrátů určují karbidy pro rozsah řezných rychlostí v rozsahu 30–100 m/min.

Více na www.iscar.cz

 
Publikováno: 29. 11. 2018 | Počet zobrazení: 1224 článek mě zaujal 267
Zaujal Vás tento článek?
Ano