ITS OnRobot Schunk

Opel Insignia ST 2,0 CDTi - koráby ještě nevymřely

Mohlo by se zdát, že automobilky už produkují pouze crossovery a vozy SUV, protože je po nich největší poptávka, ale není to tak špatné, pořád je ještě zájem o dlouhé kombíky, tj. karosářské varianty, které se hodí jako všepobírající rodinný vůz nebo jako manažerský elegán. Obrovský zavazadlový prostor je totiž pořád žádaným prvkem.

 

Osobně jsem zastáncem kombíků, a tak jsem s velkou radostí usedl do testovacího modelu Insignia ST, tj. Sports Tourer, jak Opel označuje svou karosářskou variantu kombi. Jde o druhou generaci vlajkové lodi automobilky, kterou představila v loňském září na českém trhu. A vlastně i posledním modelem přicházející z produkce General Motors, protože nyní Opel patří již do Skupiny PSA.  
Oproti první generaci, která se narodila v roce 2009, je novinka o 73 mm delší, nyní měří 4986 mm na délku, takže se řadí na špici nejdelších kombíků střední třídy. Při pohledu zepředu zaujme široký, majestátný předek s dvojicí světel nad sebou. V horní úrovni jsou denní LED světla v podobě hokejek zakomponována do hlavních světlometů, pod nimi jsou pak ve stejném duchu provedená světla do mlhy. Na karoserii je nejhezčí boční silueta, designérům se velmi povedl zajímavý prvek, a to stříbrná lišta přecházející plynule od předních světlometů v horní úrovni bočních oken až k zadním světlům. Nekopíruje střechu, jak by se mohlo zdát, ale opticky snižuje linie vozu.

Uvnitř je příjemně
Při šířce vozu 1863 mm a výšce 1500 mm nabízí velmi prostorný interiér vyvedený v našem případě v šedé kůži s černými lesklými prvky. Provedení je příjemné v měkčených materiálech doplněné prošíváním, což dodává interiéru pocit luxusu. Řidič má dost manévrovacích schopností sedadla a volantu, aby si mohl nastavit ten nejlepší posez. Dokonce i kolega se svými 190 cm si liboval v nastavení pozice. Na všech místech je dostatek prostoru nad hlavou i v oblasti loktů a kolen. Velmi pěkné je provedení jakéhosi kšiltu nebo stříšky přes celou délku palubní desky, která nad budíky tvoří příjemnou ochranu před sluníčkem. Uprostřed palubovky je dobře čitelný a lehce ovladatelný 7" displej doplněný klasickými tlačítky, což je ta lepší varianta, než když je ovládání funkcí pouze přes dotykový displej.
Velmi jsem ocenil head-up systém, který promítá potřebná data přímo na čelní sklo. Uvědomil jsem si, že za jízdy nekoukám na budíky za volantem, ale plně se soustředím na potřebné údaje promítané na čelní sklo. Tento pocit ale nemám při vysouvacím head-up displeji, tj. sklem, které se vysune z palubovky v zorném poli řidiče.
Zavazadlový prostor je dominantní, nabízí o 20 l větší objem než předchozí generace, tj. celkových 560 l v základním provedení. Po sklopení zadních opěradel, které se dají sklopit pomocí táhel i ze zavazadelníku, dostaneme 1665 l se zcela rovnou plochou. Prostor je dobře přístupný s nízkou nakládací hranou, disponuje bočními kapsami na drobnosti a také tolik potřebnými háčky na pověšení např. nákupních tašek, které se tím pádem nerozsypou za jízdy. Byl jsem nadšen, že je pod víkem podlahy zavazadelníku umístěna dojezdová pneumatika, a ne lepicí sada.

Tichý motor
V nabídce agregátů nabízí výrobce výhradně čtyřválcové motory. Benzínové 1,5 a 2,0 l turbo varianty a dieselové 1,6 a 2,0 l CDTi a také nejsilnější variantu 2,0 biturbo. Testovaná verze byla poháněná dvoulitrovým vznětovým motorem o výkonu 125 kW při 3750 ot./min. s maximem točivého momentu 400 Nm dosahujícího v rozmezí  1750-2500 ot./min. Motor byl propojen s 6stupňovou manuální převodovkou, jejíž jednotlivé stupně byly pěkně odstupňovány a řazení bylo přesné. Chod motoru byl tichý a zátah velmi dobrý už od nízkých otáček. Na dotyk plynového pedálu reagoval okamžitě a nechyběla mu ani potřebná dynamika.
Chválím výborně odhlučněný interiér, např. při klidné jízdě se do kabiny nedostával žádný hluk od motoru, a také pěkně naladěný komfortní podvozek. Překvapením byla také spotřeba. Při celkové hmotnosti vozu 2240 kg plus 80-170 kg (hmotnost řidiče a spolujezdce) vykazovala po týdenním najetí 997 km kombinovaná spotřeba 6,2 l na 100 km.
Model Insignia je právem vlajkovou lodí automobilky. Dokáže nabídnout nejen prostorný interiér, nadprůměrný zavazadlový prostor, ale také příjemnou komfortní jízdu, která se plně projeví na dlouhých trasách. Cena v provedení Selection v konfiguraci 2,0 l motor s 6stupňovou manuální převodovkou vychází na necelých 715 tis. Kč.

Petr Kostolník   

 
Publikováno: 1. 10. 2018 | Počet zobrazení: 387 článek mě zaujal 64
Zaujal Vás tento článek?
Ano