ITS Schunk

Citroën C3 Aircross má usnadnit život ve městě i mimo něj

Kompaktní SUV je nepřehlédnutelné svým zjevem, přináší velkou škálu prvků personalizace. Zároveň využívá nejmodernější technologie jako nejrůznější podpůrné prvky řízení nebo související s konektivitou. Je vstřícným partnerem pro každodenní cesty po městě i víkendové a prázdninové výlety.

 

Citroën cíleně posiluje svou mezinárodní ofenzivu ve světě SUV. C3 Aircross při své délce 415 cm působí mnohem mohutněji. Má jedinečný tvar typický pro nové modely automobilky, vyšší světlou výšku, vysoko posazené sedadlo řidiče, zpevněnou spodní část nárazníku vpředu i vzadu, velká kola a široké blatníky. Jeho silueta je zdůrazněna výraznými grafickými prvky, jako jsou barevné body na střešním nosiči a zadní postranní okénka s efektem žaluzií. Vyznačuje se bezprecedentní nabídkou osobních úprav na míru, kterou tvoří 90 barevných kombinací u exteriéru včetně odstínů střechy u dvoubarevných verzí a čtyři balíčky Pack Color, v interiéru je k dispozici pět velmi různorodých stylů. Interiér se inspiroval různými světy, jako je třeba svět módy nebo nábytkářství. Používá propracované detaily a různé textury na palubní desce. Díky sladění barev a materiálů, ozdobným dveřním panelům, barevným prvkům na volantu, větrákům či čalounění sedadel vznikají nejroztodivnější styly.
Pohodlná jsou široká přední sedadla, snadno ovladatelná je zadní lavice dělená v poměru 2/3 - 1/3 se sklopitelnými opěradly a sedadly, které lze jednotlivě posunout o 150 mm. Poměrně dost prostoru pro všechny cestující je na nohy i nad hlavou. Základní objem zavazadlového prostoru je 410 l, posunem lavice se zvětší na 520 l a po sklopení zadních sedadel dosáhne na celkovou kapacitu 1289 l. C3 Aircross je vybaven důmyslně rozmístěnými odkládacími přihrádkami včetně prostoru pro bezdrátové nabíjení telefonů ve středové konzole.
Na našem trhu jsou v nabídce dva benzínové tříválcové motory 1,2 PureTech poslední generace s nejnovějšími technologiemi pro zajištění nízké spotřeby paliva a emisí, a rovněž dva dieselové agregáty BlueHDi. K redakčnímu testu jsem měl vůz v nejvyšší výbavě ze tří: Style, se silnějším zážehovým motorem o výkonu 81 kW v kombinaci s 6stupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení a polohami Sport a Sníh. Uváděná spotřeba u této varianty je 8,9/5,1/6,5 l/100 km. Zajímavé je, že jednotlivé ukazatele jsou znatelně vyšší než deklarované u stejného motoru s manuální převodovkou.
Vůz má předpoklady, aby se cítil dobře ve městě i v terénu. Do terénu jsem s ním nezavítal, abych mu ani v nejmenším nepoškodil fasádu, kterou se tak pyšní. Nicméně nejvíc mu nejspíš sedí městský provoz, je v něm dobře ovladatelný, poměrně hbitý a vcelku i pohodlný. Zvládá schopně také dálkové cesty, i když při předjíždění ve vyšších rychlostech se rozhoupává ne zrovna snadno a je v těchto situacích i hlučnější. Jízdní vlastnosti umocňují systémy jako Grip kontrol s polohami Standardní, Sníh, Bláto, Mokrá tráva, Písek, s možností vypnutí systému ASR/DSC, dále automatická regulace rychlosti při sjíždění svahu Hill Assistent Decent, tempomat s omezovačem rychlosti nebo automatické brzdění Active Safety Brake. Nechyběly komfortní systémy, mj. head-up průhledový displej s barevným zobrazením, hands-free přístup a startování, parkovací asistent se zpětnou kamerou, samočinné přepínání světel, sledování mrtvého úhlu, rozpoznání dopravního značení s doporučenou rychlostí, apod. Poměrně přesná byla navigace s intuitivním ovládáním, zobrazovaná na 7" dotykovém displeji, který je celkově centrem ovladačů vozu.
S C3 Aircross jsem najel 465 km především v širším okruhu kolem Prahy, v samotném městě skoro třetinu. Při nezatížených zadních sedadlech na nerovném povrchu kazilo dobrý dojem jejich patrné drnčení. Překvapila mě poměrně vysoká průměrná spotřeba 7,5 l/100 km při ohleduplném způsobu jízdy, bez zbytečně dramatických akcelerací, při dodržování předepsaných rychlostí. Při objemu nádrže 45 l neslibuje zrovna daleký dojezd. Je to nejspíš dané automatickou převodovkou. Mimochodem u ní jsou poněkud netradiční nikoliv lineární, ale kaskádovité polohy voliče převodových stupňů.
Základní cena Citröenu C3 Aircross v testované verzi je 512 900 Kč, další položky je třeba počítat za příplatkovou výbavu, na druhé straně je vhodné sledovat akční slevy a bonusy.

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 1. 10. 2018 | Počet zobrazení: 522 článek mě zaujal 88
Zaujal Vás tento článek?
Ano